Het aanvullend reglement bevat maatregelen over volgende gemeenteweg: Lenniksestraat.
Wijzigingen omwille van invoering parkeerverbod voor vrachtwagens om een veilige doorstroming van het verkeer op de Lenniksestraat te garanderen.
Het aanvullend reglement bevat:
- Bestaande toestand van artikel 1 t.e.m. 9
- Aangepaste toestand:
Signalisatieplan in bijlage.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009.
De nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988.
Het gemeentedecreet van 15 juli 2005.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Opheffing aanvullend reglement m.b.t. de Lenniksestraat d.d. 25/02/2020
Het aanvullend reglement betreft enkel de gemeenteweg: Lenniksestraat
Artikel 1.-
Op de Vierbergenstraat ter hoogte van het kruispunt met de Lenniksestraat;
op alle wegen die uitkomen op de Lenniksestraat en dit tussen de Condijstraat enerzijds, en de Kapelstraat anderzijds , wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders moeten voorrang verlenen;
de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.
Op de Lenniksestraat ter hoogte van het kruispunt met de Vierbergenstraat;
op de Lenniksestraat ter hoogte van de kruispunten met de aanliggende wegen en dit tussen de Condijstraat enerzijds, en de Kapelstraat anderzijds , wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders hebben voorrang.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B1
- wegmarkeringen overeenkomstig art.76.2 van de wegcode
- verkeersborden B15
Artikel 2.-
Op de Condijstraat ter hoogte van het kruispunt met de Lenniksestraat wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders moeten stoppen en voorrang verlenen.
Op de Lenniksestraat ter hoogte van het kruispunt met de Condijstraat wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders hebben voorrang.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B5
- verkeersborden B15
Artikel 3.-
Op de Lenniksestraat ter hoogte van huisnr. 102 in de richting van Edingsesteenweg;
het verkeersbord B5 wordt aangekondigd. De bestuurders zullen over 75 meter moeten stoppen en voorrang verlenen.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden B7
Artikel 4.-
Op de Lenniksestraat van de Edingsesteenweg (N28) tot de Kapelstraat langs beide zijden van de weg wordt volgende maatregel ingevoerd:
fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A moeten het enkelrichtings-fietspad volgen, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden D7
Artikel 5.-
Op de Lenniksestraat ter hoogte van de kruising met de Ninoofsesteenweg (N28) wordt volgende maatregel ingevoerd:
de bestuurders zijn verplicht de hindernis langs rechts voorbij te rijden.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden D1
Artikel 6.-
Op de Lenniksestraat van huisnr. 1 tot huisnr. 117 wordt volgende maatregel ingevoerd:
het is iedere bestuurder verboden de onderbroken streep die het naderen van de doorlopende streep aankondigt te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te veranderen;
het is iedere bestuurder verboden de doorlopende streep te overschrijden, alsook links van de streep te rijden wanneer deze de twee rijrichtingen scheidt.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.3 van de wegcode
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.2 van de wegcode
Artikel 7.-
Op de Lenniksestraat van huisnr. 71 tot huisnr. 73A;
op de Lenniksestraat van huisnr. 113 tot huisnr. 117 wordt volgende maatregel ingevoerd:
het is iedere bestuurder verboden de onderbroken streep te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te veranderen.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.3 van de wegcode
Artikel 8.-
Op de Lenniksestraat van huisnr. 1 tot huisnr. 4;
op de Lenniksestraat van huisnr. 64 tot huisnr. 66;
op de Lenniksestraat van huisnr. 71 tot huisnr. 82;
op de Lenniksestraat van huisnr. 86A tot huisnr. 92;
op de Lenniksestraat van huisnr. 94 tot huisnr. 113 wordt volgende maatregel ingevoerd:
het is iedere bestuurder verboden de onderbroken streep die het naderen van de doorlopende streep aankondigt te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te veranderen;
het is iedere bestuurder verboden de doorlopende streep te overschrijden, alsook links van de streep te rijden wanneer deze de twee rijrichtingen scheidt.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.3 van de wegcode
- wegmarkeringen overeenkomstig art.72.2 van de wegcode
Artikel 9.-
Op de Lenniksestraat ter hoogte van de ANPR-installatie namelijk 25m voor en na de site langs beide zijden van de weg geldt:
het parkeren op de rijbaan is verboden.
Dit wordt gesignaleerd door:
- wegmarkeringen overeenkomstig art.75.1.2° van de wegcode
Artikel 10.-
Op de Lenniksestraat tussen huisnummers 1 en 86 langs beide zijden van de weg geldt:
het parkeren is verboden voor vrachtwagens:
het begin en vervolg van de parkeerreglementering wordt aangeduid.
Dit wordt gesignaleerd door:
- verkeersborden E1 met type G-onderbord met pictogram vrachtwagen
- de verkeersborden worden aangevuld met x-borden Xa, Xd
Artikel 11.-
Volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
alle voorgaande aanvullende reglementen betrekking hebbende op de Lenniksestraat
Artikel 12.-
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.