De voorzitter opent de zitting op 28/02/2023 om 20:35.
De algemeen directeur legt de notulen voor van de vergadering van de gemeenteraad van 31 januari 2023.
Artikel 32 van het Decreet Lokaal Bestuur
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de notulen, zoals voorgelegd door de algemeen directeur, goed te keuren.
Enig artikel.- De notulen van de gemeenteraad van 31 januari 2023 worden goedgekeurd.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de aanpassing aan het huishoudelijk reglement betreffende de huwelijksplechtigheden in Gooik (zoals opgenomen in bijlage), goed te keuren.
Op vraag van één koppel dat wil huwen op zondag, werd het huishoudelijk reglement betreffende de huwelijksplechtigheden in Gooik aangepast. Volgens artikel 165 van het Burgerlijk Wetboek zijn huwelijken niet mogelijk op zon- en feestdagen, de gemeenteraad kan toestaan om huwelijken op zon- en/of feestdagen te voltrekken. In het huishoudelijk reglement werd op zaterdag enkel de voormiddag als mogelijkheid gegeven om te huwen, deze aanpassing zal ook zaterdagnamiddag mogelijk maken.
Huwelijken op zaterdagnamiddag, zondag of feestdagen zullen wel schriftelijk dienen aangevraagd te worden. Huwelijken op deze tijdstippen zijn ook enkel mogelijk als de ambtenaar burgerlijke stand beschikbaar is.
Artikel 40 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
Artikel 165/1 van het Burgerlijk Wetboek. Artikel 165 §1 van het Burgerlijk Wetboek, bepaalt dat er geen huwelijken kunnen worden voltrokken op zon- of feestdagen. De gemeenteraad kan beslissen om huwelijken te voltrekken op een zon- en/of feestdag in afwijking van dit artikel.
De beslissing van de gemeenteraad van 29 maart 2022 houdende goedkeuring van het huishoudelijk reglement betreffende de huwelijksplechtigheden in Gooik.
De opbrengst van de retributie op dit huishoudelijk reglement betreffende de huwelijksplechtigheden in Gooik is voorzien in het meerjarenplan 2020-2025 onder jaarbudgetrekening GBB/0020-00/7318999 en is noodzakelijk voor het behoud van een gezonde financiële toestand van de gemeente.
Artikel 1.- De gemeenteraad keurt de aanpassing van het huishoudelijk reglement betreffende de huwelijksplechtigheden in Gooik goed. Het reglement gaat in voor alle huwelijksaangiftes vanaf 15 maart 2023.
Artikel 2.- Dit reglement zal bekend gemaakt worden overeenkomstig artikel 286 van het decreet over het lokaal bestuur.
De investeringen van 2022 van het AGB waarvoor geen subsidies kunnen worden aangevraagd werden initieel geraamd op € 111.708,94,-. De liquiditeitspositie van het AGB liet geen onmiddellijke en integrale financiering van deze investeringen toe, zodat de gemeente ter financiering een lening heeft toegestaan aan het AGB.
Inmiddels kan de definitieve aflossingstabel worden opgesteld. De leningsovereenkomst investeringen 2022 dient hieraan te worden aangepast d.m.v. een addendum.
De gecoördineerde statuten van het AGB Gooik.
Het goedgekeurde prijssubsidiereglement.
De beheersovereenkomst gesloten tussen het $AGB en de gemeente Gooik.
De voorafgaande beslissing BTW nr. 2010.047 dd. 30 maart 2010 waarin wordt bevestigd dat het renteloze karakter van een lening die wordt verstrekt door een gemeente aan een AGB niet wordt aangemerkt als een verkregen abnormaal of goedgunstig voordeel in hoofde van het AGB.
Beslissing van de raad van bestuur van het AGB van 1 juni 2022 houdende goedkeuring van de leningsovereenkomst investeringen 2022.
Beslissing van de gemeenteraad van 28 juni 2022 houdende goedkeuring van de leningsovereenkomst investeringen 2022.
Beslissing van de raad van bestuur van het AGB van 22 februari 2023 houdende goedkeuring van het addendum nr 1 bij de leningsovereenkomst investeringen 2022.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het bijgevoegde addendum nr. 1 bij de leningsovereenkomst investeringen 2022 tussen het AGB en de gemeente Gooik goed te keuren.
Enig artikel.- De gemeenteraad keurt het bijgevoegde addendum nummer 1 bij de leningsovereenkomst investeringen 2022 integraal goed en machtigt de voorzitter tot ondertekening ervan. Het addendum maakt integraal deel uit van huidig besluit.
De investeringen van het AGB van 2023, waarvoor geen subsidies kunnen worden aangevraagd, worden op dit ogenblik geraamd op € 81.827,43 te weten:
De liquiditeitspositie van het AGB laat geen onmiddellijke en integrale financiering van deze investeringen toe, zodat het aangewezen is dat de gemeente ter financiering een lening toestaat aan het AGB.
De gecoördineerde statuten van het AGB Gooik.
Het goedgekeurde prijssubsidiereglement.
De beheersovereenkomst gesloten tussen het AGB en de gemeente Gooik.
De voorafgaande beslissing BTW nr. 2010.047 dd. 30 maart 2010 waarin wordt bevestigd dat het renteloze karakter van een lening die wordt verstrekt door een gemeente aan een AGB niet wordt aangemerkt als een verkregen abnormaal of goedgunstig voordeel in hoofde van het AGB.
De beslissing van de raad van bestuur van het AGB van 22 februari 2023 houdende goedkeuring van de leningsovereenkomst investeringen 2023.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de bijgevoegde leningsovereenkomst investeringen 2023 tussen het AGB en de gemeente Gooik goed te keuren.
Enig artikel.- De gemeenteraad keurt de bijgevoegde leningsovereenkomst investeringen 2023 integraal goed en machtigt de voorzitter tot ondertekening ervan. De overeenkomst maakt integraal deel uit van huidig besluit.
De gemeenteraad heeft in zitting van 20 december 2022 de lijst van nominatieve subsidies 2023 goedgekeurd.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om onderstaande aangepaste en gecoördineerde lijst van nominatief toegekende subsidies 2023 goed te keuren:
Begunstigde |
IR |
Omschrijving |
Bedrag |
Jaarbudgetrekening |
Bedrijfsgilde Gooik |
2732 |
Toelage aan Bedrijfsgilde Gooik |
€ 108,00 |
0530-00/6493000 |
Gooikse landbouwraad |
2733 |
Jaarlijkse toelage landbouwraad |
€ 620,00 |
0530-00/6493000 |
Oudercomité Kester |
2797 |
Toelage aan oudercomités |
€ 1.075,00
|
0800-99/6493000 |
Oudercomité Gooik |
2796 |
Toelage aan oudercomités |
€ 1.075,00
|
0800-99/6493000 |
Oudercomité Strijland |
2805 |
Toelage aan oudercomités |
€ 1.075,00
|
0800-99/6493000 |
Oudercomité Oetingen |
2806 |
Toelage aan oudercomités |
€ 1.075,00
|
0800-99/6493000 |
Oudercomité Leerbeek |
2799 |
Toelage aan oudercomités |
€ 1.075,00
|
0800-99/6493000 |
Gooikse jeugdraad |
2808 |
Jaarlijkse toelage jeugdraad |
€ 620,00 |
0750-00/6493000 |
Heemkundige Kring |
2303 |
Jaarlijkse toelage |
€ 3.343,00 |
0739-00/6493000 |
Samana Oetingen |
2812 |
Jaarlijkse toelage |
€ 323,00 |
0985-00/6493000 |
Samana O.L.V. Bijstand |
2814 |
Jaarlijkse toelage |
€ 323,00 |
0985-00/6493000 |
Samana Sint-Niklaas |
2757 |
Jaarlijkse toelage |
€ 323,00 |
0985-00/6493000 |
Samana Kester |
2788 |
Jaarlijkse toelage |
€ 323,00 |
0985-00/6493000 |
Samana Leerbeek |
2762 |
Jaarlijkse toelage |
€ 323,00 |
0985-00/6493000 |
Gezinsbond Gooik-centrum |
2792 |
Jaarlijkse toelage |
€ 269,00 |
0949-41/6493000 |
Gezinsbond Strijland |
2798 |
Jaarlijkse toelage |
€ 269,00 |
0949-41/6493000 |
Gooikse seniorenraad |
2819 |
Jaarlijkse toelage aan de Gooikse seniorenraad |
€ 620,00 |
0949-46/6493000 |
Beweging.net |
9388 |
Jaarlijkse toelage |
€ 269,00 |
0949-41/6493000 |
GOS-team |
2820 |
Jaarlijkse toelage catehesewerking |
€ 806,00 |
0739-00/6493000 |
Gooikse cultuurraad |
2821 |
Jaarlijkse toelage aan de Gooikse cultuurraad |
€ 620,00 |
0739-00/6493000 |
Kunstatelier Rozenbroek |
2829 |
Jaarlijkse toelage |
€ 538,00 |
0739-00/6493000 |
Actigo |
2918 |
Jaarlijkse toelage |
€ 750,00 |
0739-00/6493000 |
Gilde van het Paardenvolk |
Jaarlijkse toelage |
€ 750,00 |
0739-00/6493000 |
|
Zin in Kunst |
2838 |
Jaarlijkse toelage |
€ 1.612,00 |
0739-00/6493000 |
Cultuurregio Pajottenl. & Zennevallei |
2547 |
Bijdrage aan cultuurregio Pajottenland & Zennevallei |
€ 9.300,00 |
0739-00/6493000 |
Natuurfotografen Pajottenland |
2840 |
Jaarlijkse toelage |
€ 215,00 |
0739-00/6493000 |
Gooikse sportraad |
2841 |
Jaarlijkse toelage aan de Gooikse sportraad |
€ 620,00 |
0740-00/6493000 |
Kom Op Tegen Kanker |
2843 |
Jaarlijkse toelage |
€ 1.075,00 |
0985-00/6493000 |
Fonds GavoorGeluk |
10900 |
Jaarlijkse toelage |
€ 108 |
0985-00/6493000 |
Omega vzw |
2848 |
Jaarlijkse toelage |
€ 538,00 |
0985-00/6493000 |
K.V. Gehandicapten |
2852 |
Jaarlijkse toelage |
€ 666,00 |
0985-00/6493000 |
Home Zonnelied |
2853 |
Jaarlijkse toelage |
€ 215,00 |
0985-00/6493000 |
Beschutte Werkplaats Pajottenland |
2854 |
Jaarlijkse toelage |
€ 430,00 |
0985-00/6493000 |
Huize De Poel |
2855 |
Jaarlijkse toelage |
€ 108,00 |
0985-00/6493000 |
MPI Sint-Lodewijk |
2859 |
Jaarlijkse toelage |
€ 538,00 |
0985-00/6493000 |
Huis Michielsheem |
2877 |
Jaarlijkse toelage |
€ 215,00 |
0985-00/6493000 |
Rode Kruis Gooik |
2861 |
Jaarlijkse toelage |
€ 376,00 |
0985-00/6493000 |
De Pajotse Oldtimervrienden |
2921 |
Jaarlijkse toelage |
€ 108,00 |
0739-00/6493000 |
Oud-scouts Gooik |
2939 |
Jaarlijkse toelage |
€ 108,00 |
0739-00/6493000 |
Gezondheidsraad |
10253 |
Jaarlijkse toelage |
€ 620,00 |
0985-00/6493000 |
Vzw Natuurpunt |
2867 |
Jaarlijkse toelage |
€ 269,00 |
0380-00/6493000 |
Gooikse milieuraad |
2868 |
Jaarlijkse toelage |
€ 620,00 |
0380-00/6493000 |
Velt |
2871 |
Jaarlijkse toelage |
€ 269,00 |
0380-00/6493000 |
Gooik Mondiaal |
3854 |
Jaarlijkse toelage |
€ 620,00 |
0160-00/6493000 |
Integratieraad |
10196 |
Jaarlijkse toelage |
€ 620,00 |
0719-00/6493000 |
Dierenwelzijnsraad |
9169 |
Jaarlijkse toelage |
€ 0 |
0390-00/6493000 |
Jaarmarktcomité |
2870 |
Jaarlijkse toelage |
€ 5.855,00 |
0719-00/6493000 |
Kerkfabriek Sint-Niklaas |
2612 |
Werkingstoelage |
€ 14.852,62 |
0790-00/6494000 |
Kerkfabriek O.L.V. Bijstand |
2110 |
Werkingstoelage |
€ 38.735,69 |
0790-00/6494000 |
Kerkfabriek O.L.V. Bijstand |
2110 |
Investeringstoelage |
€ 20.000,00 |
0790-00/6640000 |
Kerkfabriek Sint-Ursmarus |
2613 |
Werkingstoelage |
€ 7.348,83 |
0790-00/6494000 |
Kerkfabriek Sint-Ursmarus |
2613 |
Investeringstoelage |
€ 30.900,63 |
0790-00/6640000 |
Kerkfabriek Sint-Martinus |
2611 |
Werkingstoelage |
€ 9.520,36 |
0790-00/6640000 |
Politiezone Pajottenland |
2019 |
Werkingstoelage aan politiezone Pajottenland |
€ 1.261.199,00 |
0400-00/6494000 |
Brandweerzone Vlaams-Brabant West |
3802 |
Exploitatietoelage aan brandweerzone |
€ 508.038,15 |
0410-00/6494000 |
Brandweerzone Vlaams-Brabant West |
3802 |
Investeringstoelage aan brandweerzone |
€ 57.842,19 |
0410-00/6640000 |
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, zoals nadien gewijzigd, in het bijzonder artikel 41, 23° op grond waarvan de gemeenteraad bevoegd is voor het vaststellen van subsidiereglementen en het toekennen van nominatieve subsidies.
Het besluit van de gemeenteraad van 20 december 2022 houdende goedkeuring van de lijst van de nominatieve subsidies.
Door raadslid Kristoff Hemelinckx wordt namens de n-va-fractie gevraagd welke criteria er worden gehanteerd om de bedragen in deze lijst toe te kennen.
De burgemeester antwoordt dat de meeste bedragen historisch gegroeid zijn, omdat verenigingen bepaalde steun nodig hebben bijvoorbeeld in functie van de activiteiten die ze organiseren. Voor de toelage aan de Gilde van het Paardenvolk werd er gekeken naar de toelage die verleend wordt naar Actigo en zit er dus geen berekeningssleutel achter.
Kristoff Hemelinckx merkt nog op dat Gooikoorts niet in de lijst is opgenomen waarop de algemeen directeur antwoordt dat Gooikoorts een subsidie ontvangt uit het gemeentelijk promotiefonds.
Artikel 1.- De gemeenteraad keurt goed dat de lijst van nominatieve subsidies 2023, zoals deze werd goedgekeurd in zitting van 20 december 2022 als volgt wordt aangepast:
- de toekenning van een toelage ten bedrage van 750 euro aan de Gilde van het Paardenvolk via jaarbudgetrekening 0739-00/6493000.
Artikel 2.- De in considerans vermelde aangepaste en gecoördineerde lijst van nominatieve subsidies 2023 wordt goedgekeurd.
Artikel 3.- Dit besluit wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 285 van het Decreet Lokaal Bestuur.
In zitting van 22 december 2020 heeft de gemeenteraad het reglement retributie op het afleveren van administratieve stukken (dienst burger en ondersteuning) 2021-2025 goedgekeurd.
In zitting van 29 maart 2022 heeft de gemeenteraad de eerste wijziging van dit reglement goedgekeurd in die zin dat voor burgerlijke huwelijken die op een zaterdag worden voltrokken een retributie ten bedrage van 50,- euro verschuldigd is ter (gedeeltelijke) dekking van de extra personeelskosten.
Aangezien het huishoudelijk reglement nu ook voorziet in de mogelijkheid om het burgerlijk huwelijk te laten doorgaan op een zon- of feestdag moet ook het retributiereglement worden aangepast. Het college van burgemeester en schepenen stelt voor om voor huwelijken die voltrokken worden op een zaterdagnamiddag, zon- of feestdag een retributie ten bedrage van 100,- euro te vragen gelet op de extra personeelskosten.
Daarnaast is het wenselijk om een retributie ten bedrage van 15,- euro per begonnen half uur aan te rekenen voor opzoekingswerk voor genealogische, historische of wetenschappelijke doeleinden uitgevoerd door gemeentepersoneel in de bevolkingsregisters en registers van burgerlijke stand, uitgezonderd opzoekingswerk dat kadert in een opdracht gegeven door een onderwijsinstelling.
Omwille van praktische overwegingen en de rechtszekerheid is het aangewezen om de aanpassing in werking te laten treden op 15 maart 2023.
De grondwet, in het bijzonder artikel 173.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en haar latere wijzigingen, in het bijzonder artikel 40 § 3.
Het wetboek van de minnelijke en gedwongen invordering van fiscale en niet-fiscale schuldvorderingen van 13 april 2019, zoals later gewijzigd.
Het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs, zoals later gewijzigd.
Het ministerieel besluit van 20 juli 2005 tot bepaling van de betalingswijze van de retributies.
Het reglement retributie op het afleveren van administratieve stukken (dienst burger en ondersteuning) 2021-2025, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 december 2020.
De beslissing van de gemeenteraad van 29 maart 2022 houdende goedkeuring van de eerste aanpassing van dit reglement.
De opbrengst van deze retributie is voorzien in het meerjarenplan 2020-2025 onder jaarbudgetrekening GBB/0020-00/7318999 en is dus noodzakelijk voor het behoud van een gezonde financiële toestand van de gemeente.
Artikel 1.- Artikel 1 van het reglement retributie op het afleveren van administratieve stukken dienst burger en ondersteuning en op burgerlijke huwelijken 2021-2025 wordt met ingang van 15 maart 2023 aangepast als volgt:
"Artikel 1.- Er wordt vanaf 1 januari 2021 tot en met 31 december 2025 ten voordele van de gemeente een retributie geheven op het afleveren door het gemeentebestuur van allerhande administratieve stukken en op burgerlijke huwelijken die voltrokken worden op een zaterdag, zon- of feestdag.
Deze retributie is niet toepasselijk op het afleveren van stukken die onderworpen zijn aan de belasting van een bijzonder recht ten voordele van de gemeente krachtens een wet, een algemeen of provinciaal reglement of een bijzonder gemeentelijk reglement."
Artikel 2.- Artikel 5 van het reglement retributie op het afleveren van administratieve stukken dienst burger en ondersteuning en op burgerlijke huwelijken 2021-2025 wordt met ingang van 15 maart 2023 aangepast als volgt:
"Artikel 5.- Voor burgerlijke huwelijken die plaatsvinden op een zaterdagvoormiddag is een retributie ten bedrage van 50,00 euro verschuldigd.
Voor burgerlijke huwelijken die plaatsvinden op een zaterdagnamiddag, zon- of feestdag is een retributie ten bedrage van 100,00 euro verschuldigd.
Indien het burgerlijke huwelijk zal voltrokken worden in de vergaderzaal van het Plattelandscentrum Paddenbroek is bij aanvraag van het huwelijk de reële reservatiekost verschuldigd aan het gemeentebestuur."
Artikel 3.- Aan het reglement retributie op het afleveren van administratieve stukken dienst burger en ondersteuning en op burgerlijke huwelijken 2021-2025 wordt met ingang van 15 maart 2023 volgend nieuw artikel 6 toegevoegd:
"Artikel 6.- Voor opzoekingswerk uitgevoerd door gemeentepersoneel in de bevolkingsregisters en registers van burgerlijke stand, voor genealogische, historische of wetenschappelijke doeleinden is een retributie verschuldigd ten bedrage van € 15,- per begonnen halfuur, uitgezonderd opzoekingen die kaderen in een opdracht gegeven door een onderwijsinstelling. Dit laatste moet worden aangetoond aan de hand van een schriftelijk bewijs. Opzoekingen in de bevolkingsregisters jonger dan 120 jaar en de registers van burgerlijke stand, overlijdens jonger dan 50 jaar, huwelijken jonger dan 75 jaar, geboortes jonger dan 100 jaar, kunnen enkel uitgevoerd worden mits voorlegging van een schriftelijke toestemming van de persoon zelf of, indien overleden, een erfgenaam."
Artikel 4.- Huidig artikel 6 van het reglement retributie op het afleveren van administratieve stukken dienst burger en ondersteuning en op burgerlijke huwelijken 2021-2025 wordt met ingang van 15 maart 2023 artikel 7, huidig artikel 7 wordt artikel 8 en huidig artikel 8 wordt artikel 9.
Artikel 5.- De gecoördineerde versie van het reglement retributie op het afleveren van administratieve stukken dienst burger en ondersteuning en op burgerlijke huwelijken 2021-2025 wordt goedgekeurd.
Artikel 6.- Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van deze beslissing.
Artikel 7.- Deze beslissing wordt, bij toepassing van artikel 285 e.v. van het Decreet Lokaal Bestuur, bekendgemaakt op de gemeentelijke website, met vermelding van zowel de datum waarop het werd aangenomen als de datum waarop het op de gemeentelijke website bekendgemaakt wordt.
Het arbeidsreglement is van toepassing op alle personeelsleden van lokaal bestuur Gooik.
Het regelt de arbeidsvoorwaarden van de personeelsleden en dit ongeacht leeftijd, geslacht, nationaliteit, statutaire of contractuele tewerkstelling en ongeacht de duur of de aard van de arbeidsovereenkomst.
Het advies van het managementteam dd. 25 januari 2023.
De aanpassing van het arbeidsreglement werd aan het syndicaal comité van 13 februari 2023 voorgelegd.
Het arbeidsreglement dient te worden aangepast om volgende redenen:
Artikel 1. De aanpassing van het arbeidsreglement Lokaal Bestuur Gooik zoals beschreven in het voorstel opgesteld door Jurplus met referentie goog-ar-te-rgl-202200613-o.docx gevoegd als bijlage bij dit besluit wordt goedgekeurd.
Artikel 2. De personeelsleden worden via de nieuwsbrief op de hoogte gebracht van de aanpassing van het arbeidsreglement. De actuele versie het arbeidsreglement wordt elektronisch ter beschikking gesteld van het personeel via GoNet.
Artikel 3. Deze beslissing conform het decreet Lokaal Bestuur te publiceren op de website van de gemeente.
Het bestuur wenst een beperkte aanpassing door te voeren in het organogram. Op een aantal diensten - Financiën, Ondersteuning & ICT, Burger en Omgeving - worden een aantal statutaire administratief medewerkers met de graad C1-C3 omgezet naar contractuele functies. In totaal (gemeente en OCMW samen) gaat het om 4 VTE. Het gaat dus niet om een uitbreiding, maar louter om een omzetting van statutaire naar contractuele functies. Vooral uit financiële overwegingen wordt deze aanpassing doorgevoerd, zeker bij het (langdurig) uitvallen van statutaire medewerkers.
Het model tot aanpassing van het organogram, opgesteld door Jurplus met referentie goog-pbp-rpt-20230125-o (aanpassing organogram)
De aanpassing van de personeelsformatie werd aan het syndicaal comité van 13 februari 2023 voorgelegd.
Het advies van het managementteam van 10 januari 2023.
Artikel 1.- De aanpassing van het organogram zoals voorgesteld in het voorstel opgesteld door Jurplus met referentie goog-pbp-rpt-20230125-o en gevoegd als bijlage bij dit besluit wordt goedgekeurd.
Artikel 2.- De personeelsleden worden via de nieuwsbrief op de hoogte gebracht van de aanpassing van het organogram. De actuele versie van het organogram wordt elektronisch ter beschikking gesteld van het personeel via GO-NET.
In het kader van de aanmeldprocedure in het gewoon basisonderwijs van de sportbasisschool De Oester te Strijland dient er een Ombudsdienst Inschrijvingen (ODI) te worden worden opgericht.
Conform de regelgeving in het decreet basisonderwijs, artikel 37/16 en BVR over het inschrijvingsrecht in het basisonderwijs dient er een reglement van orde met betrekking tot de Ombudsdienst Inschrijvingen te worden goedgekeurd.
Het decreet basisonderwijs van 25 februari 1997, art. 37/16,§2,§3,§4 en §5.
Het reglement van orde met betrekking tot de Ombudsdienst Inschrijvingen (ODI).
Door raadslid Kristoff Hemelinckx wordt gemeld dat dit het gevolg is van het Decreet Basisonderwijs, dat dit een soort arbitrage hof is maar de kans dat dit ooit van toepassing zal zijn zeer klein is waarop de adjunct-algemeen directeur antwoordt dat dit inderdaad zo is.
Artikel 1.- Tot goedkeuring van het bij onderhavig besluit gevoegde reglement van orde met betrekking tot de Ombudsdienst Inschrijvingen (ODI).
Artikel 2.- Afschrift van onderhavig besluit over te maken aan de directie van de gemeentelijke sportbasisschool De Oester - Strijland.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om kennis te nemen van de agenda van de Algemene Vergadering van PEVA Plattelandscentrum Paddenbroek op 30.03.2023.
Cfr. artikel 15 van de statuten van de PEVA Plattelandscentrum Paddenbroek
Enig artikel.- De gemeenteraad neemt kennis van de agendapunten van de Algemene Vergadering van PEVA Plattelandscentrum Paddenbroek van donderdag 30 maart 2023:
VARIA
- Fusie
De burgemeester licht toe en meldt dat al enkele gesprekken gevoerd zijn.
Alle raadsleden van de deelnemende gemeenten zullen formeel worden uitgenodigd in De Kring in Bellingen op 7 maart om 19u30u voor een toelichting van de bestuurskrachtanalyse.
- Parkeerverbod Dorpsstraat
Door raadslid Philippe De Cock wordt gevraagd wanneer de wegmarkeringen in de Dorpsstraat worden aangebracht.
De burgemeester antwoordt dat het de bedoeling is om terug te gaan naar de voormalige situatie (misschien weglating van 1 parkeervak ter hoogte van het postkantoor)
Gezien de weersomstandigheden kan de firma Alma Roma (externe leverancier) nu geen wegmarkeringen aanbrengen. Normaal gezien zou dit mogelijk zijn vanaf eind maart.
De burgemeester meldt tevens dat het bestuur voorstander is om de borden te laten staan gezien de toestand zo duidelijk en wettelijk correct is.
De voorzitter sluit de zitting op 28/02/2023 om 20:59.
Namens Gemeenteraad,
Eric Van Snick
Algemeen directeur
Lieven Krikilion
Voorzitter