Terug
Gepubliceerd op 09/11/2021

Notulen  Raad voor maatschappelijk welzijn

di 28/09/2021 - 20:30 cultuurschuur De Cam, Dorpsstraat 67
Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
Michel Doomst, Burgemeester
Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Raadsleden
Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
Eric Van Snick, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Steve Dehandschutter, Ellen Mathieu, Ellen Vereman, Raadsleden

De voorzitter opent de zitting op 28/09/2021 om 20:35.

  • Openbaar

    • Algemeen bestuur

      • Notulen van de raad voor maatschappelijk welzijn van 29 juni 2021 - goedkeuring.

        Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
        Michel Doomst, Burgemeester
        Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
        Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Raadsleden
        Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
        Eric Van Snick, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Steve Dehandschutter, Ellen Mathieu, Ellen Vereman, Raadsleden
        Aanleiding en doel

        De algemeen directeur legt de notulen voor van de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van 29 juni 2021.

        Juridische gronden

        Artikel 32 van het Decreet Lokaal Bestuur

        Advies medewerker/dienst

        Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd de notulen, zoals voorgelegd door de algemeen directeur, goed te keuren.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Joris Samyn, Eric Van Snick
        Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel.- De notulen van 29 juni 2021 worden goedgekeurd.

      • Zittingsverslag van de raad voor maatschappelijk welzijn van 27 april 2021 - goedkeuring.

        Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
        Michel Doomst, Burgemeester
        Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
        Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Raadsleden
        Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
        Eric Van Snick, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Steve Dehandschutter, Ellen Mathieu, Ellen Vereman, Raadsleden
        Aanleiding en doel

        Omwille van technische problemen met de audio-opname tijdens de raad voor maatschappelijk welzijn van 27 april 2021 ontbreken de agendapunten in het audio-verslag van deze zitting.

        Bij schrijven van de heer Gouverneur van 19 juli 2021 wordt er verzocht om alsnog een aanvullend zittingsverslag ter goedkeuring voor te leggen aan de raad voor maatschappelijk welzijn om de technische problemen met de audio-opname te ondervangen.  Op deze wijze beschikt de gemeente over een volledig zittingsverslag van de raad voor maatschappelijk welzijn van 27 april 2021.

        Juridische gronden

        Het decreet over het lokaal bestuur inzonderheid artikel 278 § 1, tweede lid.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Joris Samyn, Eric Van Snick
        Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel.- Het  zittingsverslag van de raad voor maatschappelijk welzijn van 27 april 2021 wordt goedgekeurd.

    • Financiele aangelegenheden

      • Opvolgingsrapportering - kennisname stand van zaken uitvoering meerjarenplan.

        Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
        Michel Doomst, Burgemeester
        Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
        Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Raadsleden
        Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
        Eric Van Snick, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Steve Dehandschutter, Ellen Mathieu, Ellen Vereman, Raadsleden
        Aanleiding en doel

        Sinds de inwerkingtreding van het decreet over het lokaal bestuur, dient er voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar te worden voorgelegd.

        De burgemeester overloopt de opvolgingsrapportering en geeft een stand van zaken bij de verschillende acties en denkt dat we met dit rapport onderbouwen dat we voldoende naar de doelstellingen toe hebben gewerkt.

        Juridische gronden

        Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, in het bijzonder artikel 263.

        Het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (BVR BBC), in het bijzonder artikel 29.

        Het ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (MB BBC), in het bijzonder artikel 5.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Joris Samyn, Eric Van Snick
        Resultaat: Met 18 niet gestemd
        Besluit

        Artikel 1: De Raad Voor Maatschappelijk Welzijn neemt kennis van de opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar 2021. Dit rapport maakt integraal deel uit van huidig besluit.

      • Financiën

        • Meerjarenplanaanpassing nr. 3 2020-2025: vaststelling van het deel van het OCMW.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Steve Dehandschutter, Ellen Mathieu, Ellen Vereman, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          De meerjarenplanaanpassing nr. 2 2020-2025 van gemeente en OCMW Gooik is vastgesteld door de Raad Voor Maatschappelijk Welzijn en door de Gemeenteraad op 22/12/2020.

          Door nieuwe en gewijzigde informatie en elementen dringt een nieuwe aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 zich op.

          Het is niet het doel om nu al de beginkredieten van 2022 vast te stellen ; dat zal normaal gezien gebeuren via een meerjarenplanaanpassing die zal geagendeerd worden in december 2021.

          Juridische gronden

          Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, in het bijzonder artikel 249 §3.

          Het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (BVR BBC).

          Het ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (MB BBC).

          Advies medewerker/dienst

          Aan de Raad Voor Maatschappelijk Welzijn wordt gevraagd om zijn deel van de meerjarenplanaanpassing nr. 3 2020-2025 vast te stellen.

          Het managementteam heeft in de vergadering van 17/08/2021 een positief advies uitgebracht aangaande het voorontwerp van de meerjarenplanaanpassing nr. 3 2020-2025.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Patrick Week
          Tegenstanders: Kristoff Hemelinckx, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 3 stemmen tegen
          Besluit

          Artikel 1: De Raad Voor Maatschappelijk Welzijn stelt zijn deel van de meerjarenplanaanpassing nr. 3 2020-2025 vast. Deze meerjarenplanaanpassing bestaat uit een strategische nota, een financiële nota en een toelichting. Deze stukken maken integraal deel uit van huidig besluit.

    • Ondersteuning en burger

      • Personeel

        • Rechtspositieregeling voor het personeel -aanpassing - goedkeuring.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Steve Dehandschutter, Ellen Mathieu, Ellen Vereman, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          In de rechtspositieregelingen voor het personeel van de diverse lokale overheden komen de volgende elementen aan bod:

          • de selectie van het personeel
          • de loopbaan, inclusief de evaluatie, vorming en opleiding, het ontslag
          • alle bepalingen in verband met het salaris
          • de vergoedingen en toelagen
          • de verloven en afwezigheden, inclusief de administratieve toestanden van het personeel

          Volgende wijzigingen aan de rechtspositieregeling voor het personeel gemeente en OCMW Gooik worden voorgesteld:

          - art 34: toevoeging van zin 'de personen die aan een van de volgende voorwaarden voldoen komen in aanmerking'

          - art 47 § 1: toevoeging van de zin 'de eindevaluatie van de proeftijd vindt plaats voor de afloop van de proeftijd'

          - art 111 § 4: toevoeging 'alsook elke periode van tijdelijke werkloosheid wegens overmacht ten gevolge van de corona-epidemie'

          - art 112 § 1: toevoeging 'alsook elke periode van tijdelijke werkloosheid wegens overmacht ten gevolge van de corona-epidemie'

          - art 163: toevoeging §4: ontslag wegens medische overmacht

          - art 171: toevoeging 'alsook elke periode van tijdelijke werkloosheid wegens overmacht ten gevolge van de corona-epidemie'

          - art 214: toevoeging van dit artikel betreffende 'reizende functies'

          - art 234 § 1: toevoeging 'alsook elke periode van georganiseerde werkonderbreking en tijdelijke werkloosheid wegens overmacht ten gevolge van de corona-epidemie'

          - hoofdstuk V Opvangverlof wordt uitgebreid met de regeling rond pleegzorgverlof en pleegouderverlof

          - art 249: contractueel personeelslid: regeling deeltijdse prestaties na afwezigheid wegens ziekte of ongeval

          - art 264 § : verhogen van het omstandigheidsverlof voor bevalling van de echtgenote of samenwonende partner tot 15 werkdagen (20 vanaf 1/1/2023) (voorheen 10 werkdagen)

          - art 264 § 2: uitbreiding van het omstandigheidsverlof bij overlijden samenwonende partner of kind, pleegkind of pleegouder

          - art 264 § 4: verloningsregeling voor statutaire personeelsleden bij omstandigheidsverlof in § 2

          - art 284 § 4: toevoeging ' of op initiatief van de algemeen directeur'

          - Bijlage II: toevoeging van mantelzorgverlof en tijdelijke werkloosheid wegens overmacht ten gevolge van de corona-epidemie

          Het model tot aanpassing van de rechtspositieregeling van het gemeentebestuur, opgesteld door Jurplus met referentie goog-rpr-20210817-o (rechtspositieregeling GO), wordt als bijlage bij dit besluit gevoegd.

          De burgemeester overloopt alle voorgestelde aanpassingen van de rechtspositieregeling.

          Juridische gronden
          • Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 286.
          • Het besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en  het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel.
          • Het gemeenteraadsbesluit dd. 30 december 2008 houdende de goedkeuring van de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel, van toepassing vanaf 1 januari 2009 en latere wijzigingen.
          Advies medewerker/dienst

          Positief advies van het managementteam op 4 augustus 2021.

          Positief advies van de vakbonden op 13 september 2021.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1. De aanpassing van de rechtspositieregeling zoals beschreven in het voorstel opgesteld door Jurplus met referentie goog-rpr-20210817-o (rechtspositieregeling GO) en gevoegd als bijlage bij dit besluit wordt goedgekeurd.

          Artikel 2. De personeelsleden worden via de nieuwsbrief op de hoogte gebracht van de aanpassing van de rechtspositieregeling. De actuele versie van de rechtspositieregeling wordt elektronisch ter beschikking gesteld van het personeel via CC-net.

          Artikel 3. Deze beslissing en het reglement conform het decreet Lokaal Bestuur te publiceren op de website van de gemeente.

        • Personeelsformatie gemeente en OCMW-personeel - aanpassing - goedkeuring.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Steve Dehandschutter, Ellen Mathieu, Ellen Vereman, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          In 2010 besliste het bestuur om een 0,5 FTE vlinderfunctie (C1-C3 technisch medewerker) te voorzien om overal binnen de dienst bij te springen.  Op heden volstaat deze bezetting niet langer waardoor de coördinator dient in te staan voor heel wat uitvoerende taken.

          Om deze reden wenst het bestuur de vlinderfunctie met 0,25 FTE uit te breiden.

          Binnen de dienst zijn er ook 5,88 FTE C1-C3 technisch assistenten voorzien.  Om de continuïteit te verzekeren, zijn er momenteel 6 FTE werkzaam.  De formatie wordt geregulariseerd en uitgebreid met 0,12 FTE.

          De burgemeester geeft toelichting bij de voorgestelde uitbreiding van de personeelsformatie.

          Juridische gronden
          • Het Decreet Lokaal Bestuur inzonderheid artikel 161 waarbij bepaald wordt dat de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn een gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het OCMW dienen vast te stellen
          • Het Gemeenteraadsbesluit van 27 november 2018: Goedkeuring van de aanpassing van de personeelsformatie en gemeenschappelijk organogram van gemeente en OCMW
          Verwijzingen
          • het syndicaal akkoord bereikt in vergadering van het Hoog Overlegcomité  dd. 13 september 2021
          • het model tot aanpassing van het organogram, opgesteld door Jurplus met referentie goog-pbp-rpt-20210727-o
          Advies medewerker/dienst

          Positief advies van het managementteam d.d.  27 juli 2021.

          Tussenkomsten

          De burgemeester geeft toelichting bij de voorgestelde uitbreiding van de personeelsformatie.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1.- De aanpassing van het organogram zoals voorgesteld in het voorstel opgesteld door Jurplus met referentie goog-pbp-rpt-20210727-oen gevoegd als bijlage bij dit besluit wordt goedgekeurd.

          Artikel 2.- De personeelsleden worden via de nieuwsbrief op de hoogte gebracht van de aanpassing van het organogram. De actuele versie van het organogram wordt elektronisch ter beschikking gesteld van het personeel via CC-net.

    • Zorg

      • Senioren

        • Tussenkomst in de aankoop van dienstencheques: aanpassing reglement

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Steve Dehandschutter, Ellen Mathieu, Ellen Vereman, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Personen met een laag inkomen kunnen van het ocmw een tussenkomst in de aankoop van dienstencheques genieten. Deze tussenkomst werd in het leven geroepen in 2008 bij de overgang van inkomensgerelateerde poetsdienst naar poetsen met dienstencheques. Zo wou de Raad voor Maatschappelijk Welzijn het poetsen aan huis ook betaalbaar houden voor mensen met een laag inkomen.

          De fictieve bijdrage van begunstigde is gekoppeld aan de officiële bijdrageschalen van gezinszorg en wordt vastgesteld op basis van:

          • het inkomen
          • de gezinssamenstelling
          • de BEL-score of puntenscore op de medische sociale schaal of 65 % invaliditeit

          Tot 31/5/2021 werd de indicatiestelling voor het bepalen van de zorgbehoefte in het kader van een zorgbudget voor zwaar zorgbehoevenden gemeten op basis van het instrument de 'BEL-profielschaal'. Vanaf 1/6/2021 vervangt de 'BelRAI-screener' de 'BEL-profielschaal'. Aldus dient het desbetreffende reglement hieraan aangepast worden.

          Schepen Jan Depester geeft toelichting bij dit agendapunt.

          Juridische gronden
          • het decreet lokaal bestuur van 17 december 2017 en latere wijzigingen
          • de memorie van Toelichting bij artikel 2 van de Wet van 20 juli 2001 tot bevordering van buurtdiensten en –banen
          • besluit van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn dd. 12/07/2007 tot  invoering van een tussenkomst in de aankoopprijs van dienstencheques voor personen met een laag inkomen  vanaf 1/1/2008, en latere aanpassingen
          Verwijzingen
          • Reglement tussenkomst in de aankoop van dienstencheques (zie bijlage)
          Tussenkomsten

          Door raadslid Kristoff Hemelinckx wordt gevraagd waarom deze beslissing al ingegaan is op 1 juni 2021 waarop de adjunct-algemeen directeur een technische uitleg verschaft.  Door de n va-fractie wordt wel gevraagd om beslissingen met terugwerkende kracht te vermijden.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Gunther De Wilde, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1. De wijziging van het reglement tussenkomst in de aankoop van dienstencheques, als bijlage opgenomen bij dit besluit,  om voornoemde redenen goed te keuren.

          Artikel 2. Deze beslissing gaat in vanaf 1/6/2021.

          Artikel 3. Deze beslissing conform het decreet Lokaal Bestuur te publiceren op de website van de gemeente.

De voorzitter sluit de zitting op 28/09/2021 om 21:04.

Namens Raad voor maatschappelijk welzijn,

Eric Van Snick
Algemeen directeur

Lieven Krikilion
Voorzitter