Terug
Gepubliceerd op 17/06/2024

Notulen  Raad voor maatschappelijk welzijn

di 30/04/2024 - 20:30 plattelandscentrum Paddenbroek
Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
Gunther De Wilde, Burgemeester
Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Schepenen
Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François, Raadsleden
Eric Van Snick, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Jan Depester, Simon De Boeck, Ellen Vereman, Pascale Van den Eeckhoudt, Geert De Slachmuylder, Raadsleden
Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur

De voorzitter opent de zitting op 30/04/2024 om 22:21.

  • Openbaar

    • Algemeen bestuur

      • Notulen van de raad voor maatschappelijk welzijn van 26 maart 2024.

        Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
        Gunther De Wilde, Burgemeester
        Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Schepenen
        Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François, Raadsleden
        Eric Van Snick, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Jan Depester, Simon De Boeck, Ellen Vereman, Pascale Van den Eeckhoudt, Geert De Slachmuylder, Raadsleden
        Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
        Aanleiding en doel

        De algemeen directeur legt de notulen voor van de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van 26 maart 2024.

        Juridische gronden

        Artikel 32 van het Decreet Lokaal Bestuur

        Advies medewerker/dienst

        Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd de notulen, zoals voorgelegd door de algemeen directeur, goed te keuren.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Lieven Krikilion, Gunther De Wilde, Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François, Eric Van Snick
        Voorstanders: Lieven Krikilion, Gunther De Wilde, Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel.- De notulen van de vergadering van 26 maart 2024 worden goedgekeurd.

      • Politieke organen

        • Intercommunale Haviland: Algemene vergadering van 19 juni 2024. Goedkeuring van de agenda en vaststellen van het mandaat van de vertegenwoordigers.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Gunther De Wilde, Burgemeester
          Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Schepenen
          Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François, Raadsleden
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Jan Depester, Simon De Boeck, Ellen Vereman, Pascale Van den Eeckhoudt, Geert De Slachmuylder, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Aanleiding en doel

          De aansluiting van het OCMW bij Haviland Intercommunale die werd opgericht op 24 maart 1965 bij oprichtingsakte verschenen in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 16 april 1965 onder het nummer 8226 EN verlengd werd op 23 oktober 2019, verschenen in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 21 november 2019 onder het nummer 19151652;

          Overwegende dat Haviland Intercommunale als intergemeentelijk samenwerkingsverband voor de ruimtelijke ordening en de economisch sociale expansie van het arrondissement Halle-Vilvoorde, een dienstverlenende vereniging is die wordt beheerst door het Decreet Lokaal Bestuur.

          Gelet op het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn dd. 26 februari 2019 waarbij Laura Timmermans en Jonas De Maeseneer respectievelijk als effectief en plaatsvervangend vertegenwoordiger werden aangeduid;

          Gelet op de oproepingsbrief van 16 april 2024 tot de gewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale van 19 juni 2024 met volgende agendapunten:

          1. Notulen van de buitengewone algemene vergadering van 13 december 2023: goedkeuring (een exemplaar van deze notulen werd per brief op 21 december 2023 aan de deelnemers bezorgd);
          2. Verslag der activiteiten van het afgelopen boekjaar 2023;
          3. Jaarrekening 2023 met balans, resultatenrekening, sociale balans per 31.12.2023, het voorstel van bestemming van het resultaat en toelichting: goedkeuring (art. 41);
          4. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar afgesloten op 31.12.2023: goedkeuring (art. 41);
          5. Verslag van de commissaris over het boekjaar afgesloten op 31.12.2023: goedkeuring (art. 41);
          6. Bestuur: kwijting aan bestuurders en aan commissaris (art. 34);
          7. Vaststelling resultaatsbestemming (art. 41);
          8. Varia.
          Juridische gronden

          Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de organisatie regelt van de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging.

          Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient herhaald te worden voor elke vergadering.

          Artikelen 77 en 78 van het Decreet Lokaal Bestuur dat de bevoegdheden van de OCMW-raad bepaalt.

           

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Gunther De Wilde, Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Gunther De Wilde, Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1.- De agendapunten van de gewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale dd. 19 juni 2024 worden goedgekeurd.

          Artikel 2.- De reeds gevolmachtigde effectieve afgevaardigde en plaatsvervangend afgevaardigde - gedurende de huidige legislatuur - is gemandateerd om de agendapunten op de gewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale dd. 19 juni 2024 goed te keuren.

          Artikel 3.- Het vast bureau wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.

    • Financiele aangelegenheden

      • Patrimonium

        • Ruilingen gronden ten behoeve van de omgevingsaanleg site Paddenbroek Gooik. Ontwerp van authentieke akte.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Gunther De Wilde, Burgemeester
          Christa Dermez, Samuel Billens, Herman Anthoons, Schepenen
          Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François, Raadsleden
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Jonas De Maeseneer, Schepen
          Jan Depester, Simon De Boeck, Ellen Vereman, Pascale Van den Eeckhoudt, Geert De Slachmuylder, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Aanleiding en doel

          Het Vast Bureau keurde op donderdag 16 februari 2023 de stopzetting van de pachtovereenkomst betreffende het perceel grond gelegen te Gooik 1 AFD (capakey 23024E0547/00B000), ten kadaster bekend sectie E nr(s) 547/B , met een oppervlakte 16950m2 in onderling overleg met de huidige pachter De Maeseneer Jean, wonende te Strijlandstraat 7 te 1755 Gooik, wegens het niet meer uitbaten van een landbouwbedrijf (geen landbouwnummer), goed.

           

          De Raad voor Maatschappelijk Welzijn keurde op dinsdag 28 maart 2023 volgende onroerende transactie goed:

          Het OCMW Gooik ruilt haar perceel bouwland gekadastreerd volgens recent kadastraal uittreksel:
          • Gooik 1 AFD, sectie E, 547B (capakey 23024E0547/00B000), met een oppervlakte volgens kadaster van 16950m2 en een door de dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse belastingdienst op 13/12/2021 geschatte waarde van €78.000.
          Met een perceel landbouwgrond, op heden eigendom van de Vlaamse Landmaatschappij, gekadastreerd volgens recent kadastraal uittreksel:
          • Gooik 1 AFD, sectie C, 717/A - 718/G - 718/H (capakeys: 23024C0717/00A000 - 23024C0718/00G000 - 23024C0718/00H000), met een oppervlakte volgens kadaster van 7327m² en een door de dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse belastingdienst op 17/12/2021 geschatte waarde van €42.000.

          Het waardeverschil ten bedrage van €36.000 wordt als opleg door de Vlaamse Landmaatschappij betaald aan het ocmw Gooik.

          De transactie gebeurt met het behoud van alle erfdienstbaarheden waarmee de gronden bezwaard zijn.
          De transactie gebeurt met de uitdrukkelijke toezegging van de VLM dat er aan de familie Appelmans als huidige bewerker van het perceel Gooik 1 AFD, sectie E, 547B een pacht zal aangeboden worden via éénjarige contracten.

          De éénzijdige ruilbelofte "Eenzijdige ruilbelofte_98591.doc" werd goedgekeurd.

          Na goedkeuring van de ruilbelofte zal de ruil nog worden vastgesteld bij authentieke akte, waarbij de afdeling vastgoedtransacties Vlaanderen door de VLM werd aangesteld als instrumenterend ambtenaar.

           

          In verdere uitvoering van bovenstaande werd door de dienst vastgoedtransacties Vlaanderen een ontwerp van authentieke akte "Akte 13288-001.doc" opgemaakt, opgenomen in bijlage, die ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de Raad voor Maatschappelijk Welzijn.

          Juridische gronden

          Het Burgerlijk Wetboek, in het bijzonder artikel 1702 e.v.

          Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56 en artikel 57.

          De omzendbrief KB/ABB 2019/3 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van erkende erediensten van 3 mei 2019.

          De Vlaamse Codex Ruimtelijke ordening.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Gunther De Wilde, Christa Dermez, Samuel Billens, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Gunther De Wilde, Christa Dermez, Samuel Billens, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1.- Het ontwerp van authentieke akte "Akte 13288-001.doc" inzake de ruiling van onroerende goederen met het oog op de realisatie van de omgevingsaanleg site Paddenbroek Gooik, in bijlage toegevoegd en integraal deel uitmakend van onderhavig besluit, wordt goedgekeurd.

          Artikel 2.- De ondertekenaars van de akte worden door de raad gemachtigd om de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie uitdrukkelijk te ontslaan van enige ambtshalve inschrijving te nemen, om gelijk welke reden, bij de overschrijving van een uitgifte van deze akte.

    • Zorg

      • Kinderopvang

        • Overdracht kinderopvanginitiatief Zonnetje Gooik naar vzw Infano - principebeslissing

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Gunther De Wilde, Burgemeester
          Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Schepenen
          Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François, Raadsleden
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Jan Depester, Simon De Boeck, Ellen Vereman, Pascale Van den Eeckhoudt, Geert De Slachmuylder, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Aanleiding en doel

          In september 2007 sloten het OCMW Gooik, de gemeente Gooik en CKO 't Breugelkind vzw een samenwerkingsovereenkomst af waarbij voornoemde vzw een kindercrèche Zonnetje Gooik zou oprichten met een capaciteit van 22 plaatsen. De uitbating en organisatie gebeurt door CKO 't Breugelkind vzw, het ter beschikking stellen en inrichten van infrastructuur (vestigingsplaats) door het gemeentebestuur en het ter beschikking stellen van personeel (1 FTE teamcoördinator, 3.5 FTE kinderbegeleidsters, 0.5 FTE technisch beambte) aan de vzw door het OCMW. Alle inkomsten worden geïnd door de VZW en jaarlijks, na aftrek van de werkingskosten, doorgestort aan het OCMW. In 2009 werd de samenwerkingsovereenkomst aangepast inzake personeel (0.5 FTE teamcoördinator, 4 FTE kinderbegeleidsters, 0.5 FTE technisch beambte). In 2014 verwierf CKO 't Breugelkind vzw subsidies ihkv inkomensgerelateerde opvang voor 21 kindplaatsen. De samenwerkingsovereenkomst werd opnieuw aangepast en er werd door de VZW een vaste financiële vergoeding van 15.000 EUR per jaar (indexeerbaar) gevraagd aan het lokaal bestuur.

          Sinds 2008 is het kinderdagverblijf Zonnetje Gooik gehuisvest in containerunits. Na 15 jaar intensief gebruik zijn deze containers afgeleefd en aan vervanging toe. Het lokaal bestuur had daartoe in het MJP 2023-2025 354.745 EUR voorzien. Dit bedrag zou volstaan voor de bouw van een duurzaam gebouw voor 21 kindplaatsen.

          In een overlegmoment dd. 14/12/2023 met vzw Infano (nieuwe naam CKO 't Breugelkind) over de infrastructuurproblematiek kwam vzw Infano met het voorstel om zelf een gebouw aan te kopen in Gooik en met eigen personeel te verbouwen.  Een hoeve in de Zwartschaapstraat met reeds aanwezige kinderopvanginfrastructuur  en uitbreidingsmogelijkheden naar 36 kindplaatsen leek een grote opportuniteit. In een volgend overlegmoment dd 27/3/2024 kwam vzw Infano met het voorstel om de samenwerkingsovereenkomst te herzien en de volledige uitbating van het kinderdagverblijf Zonnetje Gooik vanaf 1/1/2025 over te nemen:

          • behoud 21 gesubsidieerde inkomensgerelateerde kindplaatsen door VZW Infano
          • uitbreidingsmogelijkheden naar 36 kindplaatsen op termijn
          • zelfstandig uitbaten van kinderdagverblijf met inning van alle ontvangsten en betalen van alle uitgaven
          • overname van de kinderbegeleidsters (4 FTE) met behoud en overname van alle rechten
          • eenmalige tussenkomst in de infrastructuur door het lokaal bestuur ten bedrage van 30.000 EUR per jaar (indexeerbaar) gedurende 5 jaar

           

          Juridische gronden
          • princiepbesluit raad voor maatschappelijk welzijn dd. 12 juli 2007 houdende oprichting van een minicrèche
          • advies van het schepencollege houdende oprichting van een minicrèche in zitting van 16 juli 2007
          • raadsbesluit raad voor maatschappelijk welzijn dd. 19 juli 2007 inzake goedkeuring van de oprichting van een minicrèche in samenwerking met vzw ‘t Breugelkind en het gemeentebestuur van Gooik, en latere wijzigingen
          • raadsbesluit raad voor maatschappelijk welzijn dd. 13 september 2007 inzake goedkeuring van het samenwerkingsprotocol tussen vzw ‘t Breugelkind, gemeente Gooik en ocmw Gooik inzake oprichting en uitbating van minicrèche
          • gemeenteraadsbesluit dd. 25 september 2007 inzake goedkeuring van het samenwerkingsprotocol tussen vzw ‘t Breugelkind, gemeente Gooik en ocmw Gooik inzake oprichting en uitbating van minicrèche
          • organieke wet dd 8 juli 1976
          • decreet lokaal bestuur

           

           
          Financieel advies en visum
          • Werkingskosten: In de periode 2019-2023 bedroeg het tekort in de werking ca. 133.000 EUR. Hierin zijn geen overheadskosten begrepen (kosten personeelsdienst, kosten sociaal secretariaat, kosten diensthoofd zorg, herstellingen infrastructuur,...)!
          • Investeringskosten: De bouw van een nieuwe infrastructuur door het lokaal bestuur was begroot op 354.745 EUR (MJP actie 12.2.2. verbeteren van de infrastructuur Zonnetje Gooik). Bij overname wordt een tussenkomst van 150.000 EUR gespreid over 5 jaar gevraagd. Alle latere onderhoud- en herstellingswerken vallen ten laste van de vzw.
          Advies medewerker/dienst

          Positief advies. In 2007 werd gekozen om samen te werken met een private professionele partner om de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen. De private partner werd verantwoordelijk voor de uitbating van de kinderopvang. Het lokaal bestuur stelde infrastructuur en personeel ter beschikking. Het feit dat de VZW, en niet het lokaal bestuur, de 21 gesubsidieerde plaatsen van inkomensgerelateerde opvang toegewezen kreeg,  versterkt de positie van de VZW op structureel vlak.  Het volledig overhevelen van de dienst kinderopvang naar de VZW ligt bijgevolg in de lijn van het gelopen traject en biedt voordelen voor het gemeentebestuur.

          Motivering medewerker/dienst
          • Het lokaal bestuur koos voor intense samenwerking om ontzorgd te zijn van dagelijkse werking. Daartoe werd het personeel ter beschikking gesteld van de VZW. Volgens de samenwerkingsovereenkomst kon het lokaal bestuur bij personeelstekort beroep doen op het personeelsbestand van de VZW (vervangingspoule) en visa versa.  In de praktijk stelden we vast dat het gros van de dagelijkse werking én het zoeken van vervangingspersoneel bij het OCMW bleef zitten. Vooral de laatste jaren waar er wegens de personeelsschaarste op de arbeidsmarkt geen vervangingspersoneel beschikbaar was, zorgde dit voor een ongeziene druk op de personeelsdienst. Uit noodzaak werd dan beroep gedaan op ander personeel van het lokaal bestuur (buitenschoolse kinderopvang, maatschappelijk assistenten, diensthoofd zorg,...) om in te springen bij ziekte!
          • De aansturing van het kinderdagverblijf is onduidelijk. De dagelijkse werking wordt veelal waargenomen door het lokaal bestuur terwijl dit in theorie net de taak van de VZW zou moeten zijn. Dit zorgt voortdurend voor een spanningsveld tussen beide partners. Ook het personeel en de coördinator vindt het onduidelijk bij wie ze voor wat terecht moeten!
          • Het aantal kinderopvangplaatsen in Gooik daalt gestaag de laatste jaren. De daling is vooral gesitueerd bij de zelfstandige onthaalouders. Het uitbreiden van het aantal opvangplaatsen in Gooik door bijkomende opvangplaatsen te creëren in Zonnetje Gooik is om hoger genoemde redenen niet haalbaar voor het lokaal bestuur.
          • De kwaliteit van de dienstverlening wordt oa. bepaald door het inzetten van voldoende begeleidsters volgens het aantal opvangplaatsen. In het Zonnetje Gooik werd hierover steeds met argusogen op toegekeken en voorzagen we een gemiddelde van ca. 5 opvangplaatsen/voltijdse kinderbegeleidster voor baby's en ca. 8 opvangplaatsen per kinderbegeleidster voor gemengde groepen. De wettelijke minimumnormen lagen in het verleden hoger. Met de nieuwe regelgeving in Vlaanderen om de werklast te verlagen wordt de norm in de toekomst aangepast naar de personeelsnorm die wij al jaren hanteerden. Bij overheveling van het personeel naar de VZW zou dit in principe dus  geen verzwaring van de werklast voor de kinderbegeleidsters mogen zijn.
          • De infrastructuur van het Zonnetje is dringend aan vernieuwing toe. Daartoe werd 354.745 EUR voorzien in het MJP. In het voorstel van VZW Infano wordt een jaarlijkse tussenkomst van 30.000 EUR/jaar (indexeerbaar) gedurende 5 jaar gevraagd. Dit betekent voor het lokaal bestuur Gooik een aanzienlijke besparing. Bovendien dienen we in de toekomst niet verder in te staan voor onderhoud- en herstellingswerken wat zowel financieel als op personeelsvlak een bijkomende besparing oplevert.
          • Het gecumuleerde verlies in de werkingskosten voor de laatste periode van 5 jaar bedroeg 132.294 EUR. Hierin zijn niet begrepen: kosten sociaal secretariaat, kosten personeelsdienst (maandelijkse loonberekeningen, selectie vervangers,...) , kosten diensthoofd zorg (vervanging coördinator bij afwezigheid, opvolging dagelijkse werking,...), kosten maatschappelijk assistente (vervanging ziek personeel), herstellingswerken en loonkosten technisch personeel,...
          • De schaalvergroting en de nieuwe infrastructuur er in de toekomst zullen toe leiden dat het personeel efficiënter zal kunnen werken en ingezet worden.
           
          Tussenkomsten

          De N-VA-fractie geeft aan dat het er op lijkt dat de gemeente geen kinderopvang meer wil doen.

          Schepen Christa Dermez licht toe dat deze overname net kansen biedt om de kwaliteitsvolle werking die er altijd is geweest te kunnen garanderen aan de kinderen en de ouders.  De medewerkers behouden de rechten die ze vandaag als personeel van het OCMW hebben.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Gunther De Wilde, Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Gunther De Wilde, Christa Dermez, Samuel Billens, Jonas De Maeseneer, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Kristoff Hemelinckx, Linda De Schutter, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Bruno François
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

           Artikel 1. De Raad voor Maatschappelijk Welzijn keurt principieel de overdracht van de kinderopvang Zonnetje Gooik, momenteel gehuisvest op de locatie, Winnepenninckxstraat 3 te 1755 Gooik met een capaciteit van 21 opvangplaatsen naar de VZW Infano goed vanaf 1 januari 2025.

          Artikel 2. De Raad voor Maatschappelijk Welzijn vraagt de nodige voorbereidingen aan te vatten:

          • opmaak ontwerp van protocol overname personeel met behoud van alle rechten (oplijsten)
          • vakbondsoverleg
          • aanpassen samenwerkingsovereenkomst kinderdagverblijf Zonnetje Gooik
          • aanvraag RSZPPO: overdracht sociale maribel subsidies
          • overleg fusiepartners lokaal bestuur Galmaarden en lokaal bestuur Herne

          Artikel 3. Nadat er duidelijkheid is omtrent alle elementen, zal de Raad voor Maatschappelijk Welzijn en de Gemeenteraad een beslissing ten gronde nemen.

          Artikel 4. Deze beslissing wordt in het kader van het bestuurlijk toezicht opgenomen op de overzichtslijst die ter kennis wordt gebracht van de toezichthoudende overheid.

           

De voorzitter sluit de zitting op 30/04/2024 om 22:24.

Namens Raad voor maatschappelijk welzijn,

Eric Van Snick
Algemeen directeur

Lieven Krikilion
Voorzitter