Het arbeidsreglement is van toepassing op alle personeelsleden van de gemeente en van het OCMW van Gooik.
Het regelt de arbeidsvoorwaarden van de personeelsleden en dit ongeacht leeftijd, geslacht, nationaliteit, statutaire of contractuele tewerkstelling en ongeacht de duur of de aard van de arbeidsovereenkomst.
Positief advies van het managementteam dd. 26 april 2022.
Het arbeidsreglement dient te worden aangepast om volgende redenen:
Algemeen: aanpassing naar 1 gemeenschappelijke tekst voor gemeente en OCMW
- Schrapping bepalingen aard van het overeengekomen werk
- Art 9 - dienstomruiling toegevoegd
- Hoofstuk 3 Jaarkalender:
- Hoofdstuk 4 Rechten en plichten:
- Hoofdstuk 5 Afwezigheden:
- Hoofdstuk 8 Welzijn op het werk, hygiëne, orde en veiligheidsmaatregelen:
- Hoofdstuk 9 Psychosociale risico’s:
- Bijlage 1 – Uurroosters – uurroosters schoonmaakpersoneel werden aangepast. Andere deeltijdse uurroosters die binnen een ander voltijds uurrooster passen werden weggelaten
- Bijlage 2 – Tijdregistratie – samenvoeging en actualisering reglementen tijdregistratie
- Actualisering bijlagen:
Nieuw:
Artikel 1. De aanpassing van het arbeidsreglement Lokaal Bestuur Gooik zoals beschreven in het voorstel opgesteld door Jurplus met referentiegoog-ar-te-rgl-202200613 na hoc-boc-o (arbeidsreglementG&O) gevoegd als bijlage bij dit besluit wordt goedgekeurd.
Artikel 2. De personeelsleden worden via de nieuwsbrief op de hoogte gebracht van de aanpassing van het arbeidsreglement. De actuele versie het arbeidsreglement wordt elektronisch ter beschikking gesteld van het personeel via GoNet.
Artikel 3. Deze beslissing conform het decreet Lokaal Bestuur te publiceren op de website van de gemeente.