Terug
Gepubliceerd op 01/10/2021

Notulen  Gemeenteraad

di 29/06/2021 - 20:30 de gemeentelijke sportbasisschool De Oester - Strijlandstraat nr. 40
Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
Michel Doomst, Burgemeester
Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
Eric Van Snick, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden

De voorzitter opent de zitting op 29/06/2021 om 20:54.

  • Openbaar

    • Algemeen bestuur

      • Notulen van de gemeenteraad van 25 mei 2021 - goedkeuring.

        Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
        Michel Doomst, Burgemeester
        Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
        Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
        Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
        Eric Van Snick, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
        Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
        Aanleiding en doel

        De algemeen directeur legt de notulen voor van de vergadering van de gemeenteraad van 25 mei 2021.

        Juridische gronden

        Artikel 32 van het Decreet Lokaal Bestuur

        Advies medewerker/dienst

        Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de notulen, zoals voorgelegd door de algemeen directeur, goed te keuren.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
        Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Ellen Mathieu, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Enig artikel.- De notulen van 25 mei 2021 worden goedgekeurd.

      • Politieke organen

        • Opdrachthoudende vereniging Riobra: voordracht van kandidaat-lid voor het regionaal bestuurscomité (RBC) en voor de raad van bestuur.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          De gemeente is voor één of meerdere activiteiten aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Riobra OV.

          De gemeente is ingedeeld bij een regionaal bestuurscomité (RBC).

          Overeenkomstig artikel 24 van de statuten heeft elke gemeente het recht om 1 kandidaat-lid voor te dragen voor het regionaal bestuurscomité (RBC).

          Overeenkomstig artikel 16 van de statuten heeft de gemeente recht om 1 kandidaat-bestuurder voor te dragen en dat het om dezelfde persoon moet gaan die voorgedragen wordt als kandidaat-lid voor het RBC.

          Gaat bij geheime stemming over tot de voordracht van een kandidaat-lid voor het RBC en voor de Raad van Bestuur;

          Bij gemeenteraadsbesluit van 26 februari 2019 werd  dhr. Week Patrick, Heideblik 6, 1755 Gooik voorgedragen als kandidaat-lid voor het regionaal bestuurscomité (RBC) West en als kandidaat-lid van de raad van bestuur van de opdrachthoudende vereniging Riobra voor de duur van drie jaar tot aan de eerste algemene vergadering in het jaar 2022.

          Bij mail dd. 26 mei heeft dhr. Week Patrick zijn ontslag ingediend als lid van de raad van bestuur en het regionaal bestuurscomité om professionele redenen en dit met onmiddellijke ingang.

          Overwegende dat het aangewezen is om een nieuwe kandidaat-lid voor zowel de raad van bestuur als het regionaal bestuurscomité voor te dragen;

          Juridische gronden

          Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 - artikelen 434 § 2, § 4, 436 en 444.


          Gelet op het voorstel van de CD&V-fractie om mevr. Souffriau Pascale voor te dragen;

          Gelet op het voorstel van de N-VA-fractie om dhr. De Cock Philippe voor te dragen;

          Bij e-mail d.d. 21 juni 2021 werd aan de raadsleden gevraagd om via e-mail hun stemgedrag over te maken aan de algemeen directeur uiterlijk 29 juni 2021 om 12 uur.

          Gelet op het resultaat van deze stemming waaruit blijkt dat mevr. Souffriau Pascale de meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen heeft bekomen namelijk:

          - 15 ja-stemmen

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Resultaat: Met 17 niet gestemd
          Besluit

          Artikel 1.- Kennis te nemen van het ontslag ingediend door dhr. Week Patrick als lid van de raad van bestuur en het regionaal bestuurscomité van Riobra.

          Artikel 2.- Mevr. Souffriau Pascale voor te dragen als kandidaat-lid voor het regionaal bestuurscomité (RBC) West van de opdrachthoudende vereniging Riobra tot aan de eerste algemene vergadering van het jaar 2022.

          Artikel 3.- Mevr. Souffriau Pascale tevens voor te dragen als kandidaat-lid voor de raad van bestuur van de opdrachthoudende vereniging Riobra tot aan de eerste algemene vergadering van het jaar 2022.

      • Kwaliteit en beleid

        • Organisatiebeheersing - jaarrapport 2020 - kennisname.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing. Die rapportering gebeurt jaarlijks uiterlijk voor 30 juni van het daaropvolgende jaar.

          Het wettelijke organisatiebeheersingssysteem maakt deel uit van het kwaliteitsbeleid en heeft als doelstelling enerzijds de kwaliteit van de werking en dienstverlening, anderzijds de organisatiedoelstellingen op te volgen.

          1. Kwaliteit van de werking en dienstverlening: Voldoen we aan alle verplichtende regelgeving? Gaan we correct, nauwkeurig, volledig en tijdig om met de informatie? Zetten we steeds de juiste middelen in? Gaan we integer om met onze financiële middelen?
          2. Organisatiedoelstellingen: Bereiken we onze doelstellingen? Voeren we alles effectief uit? Volgen we alles op? Als dusdanig vertoont het interne controlesysteem linken met de beheers- en beleidscyclus. 

          Organisatiebeheersing is iets waar iedere organisatie, al dan niet bewust, dagelijks mee bezig is. In het decreet lokaal bestuur wordt organisatiebeheersing gedefinieerd als het geheel van maatregelen en procedures die ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te bieden over:

          1. Het bereiken van de doelstellingen;
          2. Het naleven van wetgeving en procedures;
          3. De beschikbaarheid van betrouwbare financiële en beheersinformatie;
          4. Het efficiënt en economisch gebruik van middelen;
          5. De bescherming van activa;
          6. Het voorkomen van fraude.

          Organisatiebeheersing gaat niet over het controleren/inspecteren van een organisatie, maar over het beheersen ervan. Beheersen wil zeggen: In de hand hebben en er de nodige sturing aan geven. Organisatiebeheersing situeert zich op het algemene niveau van de organisatie, op dienstniveau en op procesniveau.

          Het organisatiebeheersingssysteem wordt vastgelegd in het algemeen kader interne controle. Dit algemeen kader beschrijft enerzijds de methodiek, gebaseerd op de PDCA-cyclus en het COSO-model, en anderzijds hoe het in praktijk wordt gebracht. Het eerste centraal element in de dagelijkse praktijk is ons organisatiehandboek, dat een bundeling is van de belangrijkste organisatiedocumenten en –processen. Het tweede centrale element is de periodieke zelfevaluatie die uitmondt in projecten ter verbetering van organisatiebeheersing.

          In dit jaarrapport met referentie '20210629' (jaarrapport 2020 OB - rapporteringsmoment juni 2021)' (zie bijlage) schetsen we waar gemeente en OCMW in 2020 rond gewerkt hebben en waar ze het komende jaar rond willen werken.

          Juridische gronden

          Decreet lokaal bestuur, hoofdstuk 5 afdeling 1.

          Kader organisatiebeheersing, goedgekeurd op  de OCMW-raad van 11 mei 2017 en de gemeenteraad van 30 mei 2017.

          Besluit

          Enig artikel.- De gemeenteraad neemt kennis van de jaarlijkse rapportering organisatiebeheersing door de algemeen directeur zoals voorgesteld in het rapport met referentie ''20210629' (jaarrapport 2020 OB - rapporteringsmoment juni 2021)

    • Financiele aangelegenheden

      • Financiën

        • AGB Gooik - BBC jaarrekening 2020 - advies

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Bij beslissing van 2 juni 2021 heeft de raad van bestuur van het AGB Gooik de BBC jaarrekening 2020 vastgesteld.

          Het balanstotaal bedraagt 2.544.298,50 euro.

          Het overschot van boekjaar 2020 bedraagt 22.808,52 euro, waarvan een over te dragen overschot van 17.808,52 euro.

           

           

          Juridische gronden

          De gecoördineerde statuten van het AGB Gooik.

          De beheersovereenkomst gesloten tussen de gemeente Gooik en het AGB Gooik.

          Het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (BVR BBC).

          Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, in het bijzonder artikel 243.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Enig artikel.- Gunstig advies te verstrekken m.b.t. de bijgevoegde BBC jaarrekening 2020 van het AGB Gooik.

          Het balanstotaal bedraagt 2.544.298,50 euro.

          Het overschot van boekjaar 2020 bedraagt 22.808,52 euro, waarvan een over te dragen overschot van 17.808,52 euro.

           

        • AGB Gooik - Fiscale (NBB) jaarrekening 2020 - goedkeuring

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Bij beslissing van 2 juni 2021 heeft de raad van bestuur van het AGB Gooik de fiscale (NBB) jaarrekening 2020 vastgesteld.

          Het balanstotaal bedraagt 2.544.298,50 euro.

          De winst over boekjaar 2020 bedraagt 22.808,52 euro.

          Een deel wordt toegevoegd aan de wettelijke reserve (1.140,43 euro), een deel wordt uitgekeerd als dividend aan de gemeente (5.000,00 euro) en het resterende saldo wordt overgedragen naar volgend boekjaar 2021 (32.277,20 euro).

          Juridische gronden

          De gecoördineerde statuten van het AGB Gooik.

          De beheersovereenkomst gesloten tussen de gemeente Gooik en het AGB Gooik.

          Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, in het bijzonder artikel 243.

          Het wetboek van vennootschappen en verenigingen van 23 maart 2019, in het bijzonder artikel 3:1 (oud artikel 92 van het Wetboek van Vennootschappen van 7 mei 1999).

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1.- De gemeenteraad keurt de bijgevoegde fiscale (NBB) jaarrekening 2020 van het AGB Gooik, alsook het bijhorende verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 01/01/2020 tot 31/12/2020, goed.

          Het balanstotaal bedraagt 2.544.298,50 euro.

          De winst over boekjaar 2020 bedraagt 22.808,52 euro.

          Een deel wordt toegevoegd aan de wettelijke reserve (1.140,43 euro), een deel wordt uitgekeerd als dividend aan gemeente (5.000,00 euro) en het resterende saldo wordt overgedragen naar volgend boekjaar 2021 (32.277,20 euro).

        • Jaarrekening 2020: vaststelling van het deel van de gemeente en goedkeuring van het deel van het OCMW.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Vanaf het boekjaar 2020 is de jaarrekening, net als de andere beleidsrapporten, een geïntegreerd beleidsrapport voor gemeente en OCMW samen.

          De jaarrekening 2020 dient te worden vastgesteld voor 30 juni 2021.

          De jaarrekening bestaat uit een beleidsevaluatie, een financiële nota en een toelichting.

          Juridische gronden

          Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, in het bijzonder artikels 260, 261 en 262.

          Het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (BVR BBC).

          Het ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (MB BBC).

          Advies medewerker/dienst

          Aan de Gemeenteraad wordt gevraagd om zijn deel van de jaarrekening 2020 vast te stellen en het deel van het OCMW goed te keuren.

          Het managementteam heeft in de vergadering van 01/06/2021 een positief advies uitgebracht aangaande het voorontwerp van de jaarrekening 2020.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Patrick Week, Ellen Vereman
          Tegenstanders: Philippe De Cock, Jason Broodcoorens
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 2 stemmen tegen
          Besluit

          Artikel 1: De Gemeenteraad stelt zijn deel van de jaarrekening 2020 vast. Deze jaarrekening bestaat uit een beleidsevaluatie, een financiële nota en een toelichting. Deze stukken maken integraal deel uit van huidig besluit.

          Artikel 2: De Gemeenteraad keurt het deel, dat de Raad Voor Maatschappelijk Welzijn heeft vastgesteld in zijn vergadering van 29/06/2021, van de jaarrekening 2020 goed.

          Artikel 3: De gegevens over dit beleidsrapport worden door de gemeente in digitale vorm aan de Vlaamse Regering bezorgd (cfr. o.a. art. 250 van het decreet over het lokaal bestuur).

        • Reglement voor de vervreemding van de gemeentelijke roerende goederen.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          De gemeente voert een algemene en budgettaire boekhouding aangepast aan de aard en de omvang van de activiteiten. De algemene boekhouding bevat een inventaris van al de bezittingen, rechten, vorderingen, schulden en verplichtingen van welke aard ook. De waarde ervan wordt bepaald via de waarderingsregels van de gemeente en wordt jaarlijks afgeschreven. De inventaris wordt samengevat in de jaarrekening, welke door de gemeenteraad wordt vastgesteld.

          Na het verstrijken van de afschrijvingsduur is de waarde van de roerende goederen in de inventaris tot nul herleid. Daarnaast worden bepaalde goederen ook door de wet ambtshalve eigendom van de gemeente na het verstrijken van de bezwaartermijn (zoals in het geval van achtergelaten voertuigen, fietsen, ... en inbeslagnames). Aan bepaalde van deze roerende goederen kan geen gebruik of bestemming meer gegeven worden omdat het uit dienst gehaald is, overbodig is, niet meer nuttig voor het uitoefenen van de openbare dienst, onbruikbaar of onherstelbaar geworden is.

          Wanneer deze roerende goederen geen gebruikswaarde meer hebben in het bestuur kan verkoop en/of wegschenken ervan aangewezen zijn, beter dan het globaal afvoeren naar het gemeentelijk recyclagepark. Dit heeft ook een positieve invloed op de stockageruimte van het gemeentelijk patrimonium en bevordert de werkbaarheid binnen dit patrimonium.

          De gemeenteraad wenst dat de waarden, visie en missie van Gooik, die zij op de zitting van 28/05/2019 eenparig heeft goedgekeurd, doorgetrokken worden in dit reglement.  Zo moet elk individu een eerlijke kans krijgen om een bod uit te brengen, dient duidelijk gecommuniceerd te worden welke goederen te koop aangeboden (zullen) worden en moet steeds in overweging genomen worden of een schenking van een goed aan een goed doel of lokale vereniging niet meer opportuun is.

          Juridische gronden

          Het Decreet Lokaal Bestuur

          De van toepassing zijnde artikels uit het Burgerlijk Wetboek, meer bepaald de wijze van eigendomsverkrijging.

          De wet van 30 december 1975 betreffende de goederen, buiten particuliere eigendommen gevonden of op de openbare weg geplaatst ter uitvoering van vonnissen tot uitzetting.

          Gemeenteraadsbesluit GR/2019/115 - Missie, visie en waarden voor gemeente en OCMW Gooik, meer bepaald de engagementen naar "transparante communicatie met de burger", "betrouwbare organisatie" en "in de externe [...] communicatie zijn er duidelijke regels, afspraken en krijtlijnen".

          Adviezen
          • Advies ADV/2021/007 van Lieven De Rick van 13 april 2021: Gunstig

          Adviezen
          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1.- Dit besluit regelt de vervreemding van de roerende goederen voor zover die onbruikbaar zijn, of niet meer gebruikt worden, of waarvan de gemeente eigenaar is geworden op grond van artikel 4 van de Wet van 30 december 1975 omdat ze buiten particuliere eigendommen werden gevonden.

          Artikel 2.-Dit besluit is van toepassing op de roerende goederen van de gemeente. Het is niet van toepassing op beslissingen om goederen af te voeren naar een recyclagepark, noch op vervreemdingen in het kader van een overheidsopdracht en waarvan de voorwaarden zijn vastgelegd in een bestek. Het besluit is evenmin van toepassing op de vervreemdingen waarvan de voorwaarden in een afzonderlijke gemeenteraadsbeslissing werden vastgelegd.

          Artikel 3.- De gemeenteraad machtigt het college van burgemeester en schepenen om de roerende goederen die eigendom zijn van de gemeente uit de hand te verkopen aan de hoogste bieder en dit volgens de procedure die in onderhavig reglement beschreven wordt.

          Artikel 4.- Roerende goederen die geen gebruikswaarde meer hebben binnen het bestuur kunnen middels een besluit van het college van burgemeester en schepenen aan derden worden geschonken of verkocht. Het college van burgemeester en schepenen beslist in concrete dossiers welke goederen geschonken of te koop aangeboden worden.

          Artikel 5.- Het college van burgemeester en schepenen legt, indien van toepassing, de modaliteiten voor de verkoop van roerende goederen vast. Wanneer het college van burgemeester en schepenen beslist om een gemeentelijk roerend goed uit de hand te verkopen, legt ze een minimale vraagprijs vast en worden de concrete modaliteiten van de bekendmaking, prijsbiedingen en bezichtiging bepaald.  De bekendmaking van de verkoop gebeurt, minimaal 14 dagen voorafgaand aan de uiterste indieningsdatum, minstens via volgende gemeentelijke informatiekanalen:

          • gemeentelijke website
          • gemeentelijke facebookpagina

          De aankondiging bevat minimaal:

          • de beschrijving en een foto van het te koop aangeboden goed
          • de wijze van bezichtiging
          • de minimale vraagprijs
          • uiterste indieningsdatum voor biedingen
          • de contactgegevens van de dienst bevoegd voor de verkoop en de bezichtiging

          De minimale vraagprijs is steeds hoger dan de prijs die voor afvoer (oud ijzer,...) bekomen wordt.

          Kandidaat-kopers bezorgen hun prijsbieding in dubbele omslag aan de bevoegde gemeentelijke dienst tegen ontvangstbewijs. 

          Artikel 6.- De goederen worden aangeboden en verkocht in de staat waarin ze zich bevinden, met alle zichtbare, onzichtbare en verborgen gebreken, zonder een garantie van welke aard dan ook.

          Artikel 7.- Het college van burgemeester en schepenen beslist, indien van toepassing, over de definitieve toewijzing aan de meest biedende. Bij gelijke bieding op hetzelfde goed wordt er toegewezen door middel van loting.

          Artikel 8.- De inning van deze verkopen gebeurt, na facturatie,  vooraf via overschrijving. De overdracht van de te verkopen goederen gebeurt slechts na effectieve betaling van de totale koopsom aan het bestuur. De koper dient de goederen binnen de afgesproken termijn af te halen. Zo niet vervallen alle rechten van de koper.

          Artikel 9.- De goederen waarvan de ingediende biedingen de vastgestelde minimale verkoopprijs niet halen, worden niet verkocht. Niet verkochte goederen worden geschonken aan de kringwinkel of een gelijkwaardig initiatief of kunnen afgevoerd worden naar het gemeentelijk recyclagepark.

          Artikel 10.-Dit reglement treedt in werking na goedkeuring door de gemeenteraad. 

      • Aankopen en contracten

        • Toetreding raamovereenkomsten via de “ICT-opdrachtencentrale 2019-2024” van de stad Brugge.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          De stad Brugge treedt op als opdrachtencentrale voor de aankoop van ICT-producten en diensten en biedt andere overheden de mogelijkheid hierop beroep te doen.
          Om van de raamovereenkomst gebruik te kunnen maken, moet het bestuur toetreden tot de opdrachtencentrale van de stad Brugge. .

          Het vorige raamcontract van de stad Brugge had een gemiddelde omzet van 20.000.000 euro tot 25.00.00 euro op jaarbasis over de voorbije jaren (dit betreft de gezamenlijke omzet van alle deelnemers aan de overeenkomst). Door het grote succes hebben andere gemeenten, steden, OCMW's, ziekenhuizen, politie- en brandweerzones, Vlaamse en Federale entiteiten alsook een aantal organisaties in het Brusselse en Waalse Gewest de weg gevonden naar het raamcontract van de stad Brugge. 

          Dankzij de samenwerking met deze vele partners kunnen zeer competitieve prijzen afgedwongen worden bij de huidige leveranciers. Dit contract is gekend in de markt en heeft eveneens een zeer goede naam.

          Juridische gronden
          • Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 41, 10°
          • De wet van 29 juli 1991 over de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen
          • Het bestuursdecreet van 7 december 2018
          • De wet van 17 juni 2013 over de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies en latere wijzigingen
          • De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten dat bepaalt dat de aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren, in het bijzonder artikel 47
          • Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en latere wijzigingen
          • Het koninklijk besluit van 18 april 2017 over de plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°
          • De raadsbesluiten van de Stad Brugge
          • De collegebesluiten van de Stad Brugge
          Motivering medewerker/dienst

          De gemeente en het OCMW Gooik kunnen van de mogelijkheid tot afname van de raamovereenkomst via de opdrachtencentrale gebruik maken, waardoor zij krachtens artikel 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten is vrijgesteld van de verplichting om zelf een volledige procedure te organiseren.

          De gemeente en het OCMW Gooik zijn niet verplicht tot afname van diensten.

          De besluiten van de gemeenteraad van Stad Brugge van 24 april 2018 en 26 juni 2018 waarbij aan 'het bestek 1819_nieuw raamcontract - ICT Aankoopcentrale - Stad Brugge en andere entiteiten' goedkeuring wordt verleend voor respectievelijk de gunningswijze en het technische bestek.

          Op 19 november 2018 besliste het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht 'ICT aankoopcentrale' toe te wijzen aan:

          • Perceel 1 (Hardware): RealDolmen, voor 4 jaar met tweemaal 1 jaar verlengbaar
          • Perceel 2 (Software): RealDolmen, voor 4 jaar met tweemaal 1 jaar verlengbaar
          • Perceel 4 (Software ondersteuning): Cronos NV, voor 4 jaar met tweemaal 1 jaar verlengbaar
          • Perceel 11 (Audiovisuele oplossingen): RealDolmen, voor 3 jaar met driemaal 1 jaar verlengbaar

          Op 11 februari 2019 besluit het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht 'ICT aankoopcentrale' toe te wijzen aan: 

          • Perceel 3 (Consultancy systeemondersteuning infrastructuur): RealDolmen, voor 3 jaar met driemaal 1 jaar verlengbaar
          • Perceel 8 (Servers en Storage): RealDolmen, voor 3 jaar met driemaal 1 jaar verlengbaar
          • Perceel 9 (GIS): GIM NV, voor 3 jaar met driemaal 1 jaar verlengbaar

          Op 18 februari 2019 besluit het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht 'ICT aankoopcentrale' toe te wijzen aan: 

          • Perceel 5 (Switching): Nextel, voor 3 jaar met driemaal 1 jaar verlengbaar
          • Perceel 6 (Security): RealDolmen, voor 3 jaar met driemaal 1 jaar verlengbaar
          • Perceel 10 (Draadloze netwerken): Bryggia, voor 3 jaar met driemaal 1 jaar verlengbaar

          Op 18 december 2018 besluit het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht 'ICT aankoopcentrale' toe te wijzen aan: 

          • Perceel 7 (Glasvezel): Fabricom, voor 4 jaar met tweemaal 1 jaar verlengbaar

          Op 10 december 2018 besluit het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht 'ICT aankoopcentrale' toe te wijzen aan: 

          • Perceel 12 (Multifunctionals en printers): Ricoh Belgium, voor 3 jaar met driemaal 1 jaar verlengbaar

          Het is aangewezen dat de gemeente Gooik gebruik maakt van de opdrachtencentrale om volgende redenen:

          • Ons lokaal bestuur hoeft volgens de bepalingen van de wet op de overheidsopdrachten zelf geen gunningsprocedure te voeren, wat een administratieve vereenvoudiging en financiële besparing betekent.
          • De stad Brugge beschikt over knowhow en technische expertise om ICT-aanbestedingen in goede banen te leiden.
          • De ICT-producten, aangeboden via  de opdrachtencentrale, voldoen aan de behoeften van ons bestuur.
          • Een gemeente kan als zij de markt alleen raadpleegt onmogelijk dezelfde prijzen bedingen als deze in de opdrachtencentrale.
          • Deze raamovereenkomst is volledig vrijblijvend. Er is dus geen enkele aankoopverplichting en geen budgettaire impact.
          • De opdrachtencentrale houdt geen exclusiviteit in.
          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1. De gemeenteraad keurt de deelname, de lastvoorwaarden en de gunningswijze voor de “ICT-opdrachtencentrale 2019-2024” van de stad Brugge goed.

          Artikel 2. De gemeenteraad keurt toetreding tot de raamovereenkomsten met betrekking tot de percelen 1 tot en met 12 van de “ICT-opdrachtencentrale 2019-2024” van de stad Brugge goed.

          Artikel 3. Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering.

      • Patrimonium

        • Definitief onteigeningsbesluit voor de onteigening voor het algemeen nut in het kader van een dubbelrichtingsfietspad langs de Processiestraat

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Vormvereisten:

          Op datum van 30/03/2021 werd het voorlopig onteigeningsbesluit goedgekeurd.

          Over dit voorlopig onteigeningsbesluit werd een openbaar onderzoek georganiseerd dat plaatsvond van 12/04/2021 tot en met 11/05/2021.

          Van het openbaar onderzoek werd een verslag opgesteld van de bezwaren die zijn geuit tijdens het openbaar onderzoek en van de behandeling ervan en het standpunt dat de onteigenende instantie hierover heeft ingenomen.

          Aan de onteigende en de houders van een pachtrecht werd een schriftelijk bod gedaan overeenkomstig artikel 16 van het Onteigeningsdecreet bij beveiligde zending dd. 26/05/2021.

          Motivering:

          Er kan maar onteigend worden ten algemene nutte. Dit wil zeggen wanneer de onteigening de gemeenschap ten goede komt. De aanleg van het fietspad heeft een duidelijk publiek karakter dat gewenst en zelfs noodzakelijk is. Het betreft hier een onteigening van gemeentelijk belang.

          Het fietstraject Zwartschaapstraat-Wolvenstraat-Processiestraat heeft een belangrijke verbindende functie tussen Oetingen – Strijland – Gooik met lokaal de attractiepolen te Strijland zoals de sportsite met kunstgrasveld, het Sportcentrum Koornmolen, het milieupark, openbare werken, de Sportbasisschool De Oester en het centrum van Strijland.

          Gezien het STOP-principe vanuit hogere overheden en vanuit de bevolking ook wel zijn plaats eist binnen onze maatschappij zijn we vanuit ons bestuur genoodzaakt daar aandacht aan te besteden en de nodige maatregelen te treffen.

          De Wolvenstraat is momenteel reeds terug te vinden op het functioneel fietsroutenetwerk. Vanuit het oogpunt van een duurzaam mobiliteitsbeleid is de vraag naar veilige fietspaden groot om zo ook de verplaatsingen naar de attractiepolen per fiets te verhogen.

          Enkele verwijzingen die duidelijk maken dat een duurzaam mobiliteitsbeleid reeds jaren in de beleidsplannen aanwezig zijn:

          Mobiliteitsplan van Gooik conform verklaard op 19/11/2002

          De mobiliteitstoets van 2002 spreekt zich nog niet concreet uit over het fietspad, maar maakt wel reeds melding van een degelijk fietsnetwerk om het comfort en de veiligheid van de fietser te garanderen.

          Uitvoering van de sneltoets (13/12/2007 GBC, 12/02/2008 PAC) - spoor 2: Verbreden en verdiepen van het mobiliteitsplan

          Start- en projectnota – Aanleg fietspad in de Wolvenstraat en Processiestraat – februari 2009

          - vervolledigen en optimaliseren van het provinciaal en gemeentelijk fietsroutenetwerk tussen Galmaarden en Lennik en tussen de N285 en N255.

          - verbeteren van de weg en de fietsers de mogelijkheid geven om veilig de sporthal, loods openbare werken, milieupark en de dorpsschool te bereiken.

          Probleemstelling voor de wegeniswerken: wegen moeilijk berijdbaar, te weinig zichtbaarheid voor de fietsers en te hoge snelheid van het doorgaand verkeer.

          Verwijzing naar het GRS: Er wordt gestreefd naar een goede interne mobiliteit tussen de verschillende kernen.

          Verantwoordingsnota “Fietspadenproject Wolvenstraat-Processiestraat” – Gooik op basis van GBC van 12 juni 2009

          Onderstaande verwijzingen uit het beleidsplan: “Verbreding en verdieping mobiliteitsplan Gooik” – mei 2012

          Besluiten uit de uitwerkingsnota: (p. 14)

          In de Wolvenstraat is de snelheid normaal, maar de intensiteiten staan niet in verhouding tot de selectie en het uitzicht van deze weg. Een verhoging van de categorisering naar lokale weg II en het koppelen van inrichtingsmaatregelen hieraan dient een oplossing te bieden. De selectie van de Wolvenstraat leidt er toe dat een deel van de Strijlandstraat niet meer geselecteerd wordt als lokale weg II en III wordt.”

          Volgende wegen worden geselecteerd als lokale gebiedsontsluitingswegen: (p. 33)

          - …..

          - Wolvenstraat-Processiestraat (Strijland – ontsluiting sportcentrum en milieupark)

          - ….

          Er wordt benadrukt dat de Wolvenstraat-Processiestraat lokaal dienen te blijven. Ze mogen met andere woorden niet de rol vervullen van de N28 of N285.

          Verslag GBC Gooik – 14/10/2011 (Bijlage p. 2)

          De gemeente wenst in de Wolvenstraat/Processiestraat fietspaden aan te leggen.

          Er wordt voorgesteld om dit eens grondiger te bekijken. Er is een voorstel om de Wolvenstraat/Processiestraat op te waarderen naar een lokale weg type II. ….

          Verslag GBC Gooik – 24/11/2011 (Bijlage p. 2)

          Er is een voorstel vanuit de gbc om de Wolvenstraat te selecteren als lokale weg II en het deel Strijlandstraat tussen de N28 en de Wolvenstraat als lokale weg III. De gemeente wenst naast de Wolvenstraat een fietspad te realiseren.

          ……

          Er zal na realisatie geëvalueerd worden of deze weg ook daadwerkelijk de gewenste functie vervuld.

          Voorlopige vaststelling mobiliteitsplan – 31/01/2012 – (Bijlage)

          Verslag GECORO – Herziening mobiliteitsplan - 29/02/2012 – (Bijlage p.1)

          Problematiek rond de verdere ontwikkeling van het RUP Koornmolen waarbij de Gecoro in haar aanbevelingen de degelijke planning en inrichting van het verkeer rondom deze zone als kritiek bestempeld. Zij stelden vast dat de aanwezige wegenisinfrastructuur momenteel onvoldoende en onaangepast is en vroegen hier de nodige maatregelen te treffen (o.a. aanpassing rijrichtingen, verbreding wegenis, voorzieningen voor de fietsers en voetgangers, tevens wezen ze op de parkeerproblematiek die er zal zijn tijdens evenmenten en de mogelijke hinder voor de aanpalende woonwijk). De heraanleg van deze straat dient bekeken te worden in deze optiek. …

          Vaststelling en ondersteuning visie fietsbeleidsplan Gooik, gemeenteraadsbeslissing van 24 november 2020.

          Het doel van het algemeen nut is de fietser (voetganger) gezien de eerder beperkte breedte van de straat en de hoge verkeersdruk op een veilige manier zijn verplaatsingen te laten uitvoeren. Het fietspad is een noodzaak om een einde te kunnen stellen aan de onveilige conflictsituaties tussen fietsers en voertuigen en de aanwezigheid van bovenvermelde attractiepolen. Fietsers dienen bij het kruisen van een auto of landbouwvoertuig uit te wijken in de onverharde berm. Een te smalle weg in combinatie met autoverkeer bevordert het STOP-principe niet meteen. Kruising met fietser of zeker met beginnende fietser is levensgevaarlijk. Beginnende fietsers zijn nog zeer onstabiel. Omwille van lagere schoolomgeving niet onbelangrijk. De noodzaak werd in het verleden aangetoond binnen de startnota- en projectnota  opgemaakt in 2009. Binnen de start- en projectnota werd er aandacht besteed aan de doelstellingen en visies inzake het project.

          Het mobiliteitsplan maakt duidelijk dat deze weg een duidelijke noodzaak heeft aan aanpassingen. Gezien de hogere verkeersdruk van de laatste jaren werd de functie toekenning van de weg verhoogd. In de praktijk zou dit eventueel een verbreding van de weg naar een tweevaksbaan met zicht meebrengen. Gezien de Processiestraat toch ook enig sluipverkeer te verwerken krijgt wil het beleid geen toegeving doen aan de voertuigen, maar door aanleg van een fietspad eerder de fietser (voetganger) een veilige plaats in het verkeer aanbieden.

          Telgegevens studierapport van 2006 van een NU-metriek verkeersanalysator:

          Studie:

          De studie werd gedaan in de Wolvenstraat te Gooik op een recht stuk, gelegen buiten de bebouwde kom, tussen de aansluiting met de Processiestraat en het voetbalterrein, voor het voertuigenverkeer komende van de N28 en rijdend richting Strijlandstraat. Het verkeersvolume bedroeg 7.518 voertuigen gedurende één week. Het piekmoment van de meting werd vastgelegd op vrijdagavond rond 19.00u met een resultaat van 123 voertuigen per uur.

          Snelheid:

          Meer dan de helft van de voertuigen reed aan een snelheid gelegen tussen de 50 en de 59 km/u of lager. De gemiddelde snelheid van al het doorgaande verkeer bedroeg 49 km/u. 93.44% van de voertuigen reed onder de snelheid van 70 km/u. De hoogst gemeten gemiddelde snelheid, vastgesteld in een tijdspanne van één uur bedroeg 85 km/u gemiddeld.

          Verkeersdoorstroming:

          Tijdens de drukste verkeerperiode op vrijdag om 19.00u, bedroeg de gemiddelde tijdsduur tussen twee voertuigen onderling 29.03 seconden met een piek van 123 voertuigen per uur. De straat verwerkt in de rijrichting van Strijlandstraat gemiddeld 1099 voertuigen per werkdag en 1012 voertuigen per dag tijdens het weekend.

          Het ontbrekende gedeelte fietspad langs de Processiestraat t.h.v. perceel met kadastrale gegevens eerste afdeling, sectie D, deel van nummer 478b brengt momenteel een zeer onveilige verkeerssituatie met zich mee. Fietsers dienen het fietspad te verlaten om hun reisweg verder te vervolgen via de Processiestraat zelf. Vermits het hier een dubbelrichtingsfietspad betreft dienen ook oversteekbewegingen gemaakt te worden door de fietsers die extra gevaren met zich meebrengen.

          Tijdelijk wordt deze situatie gedeeltelijk opgelost door creatie van een fietsstraat op het ontbrekende gedeelte, maar is geen oplossing op langere termijn.

          Onteigening van het betrokken perceel is dus hoogdringend om het comfort en veiligheid van de fietser (voetganger) te garanderen.

          Voor de aanleg/uitbreiding van dit fietspad moet een strook grond van 6 a 13 ca onteigend worden.

          De inneming wordt tot een strikt minimum beperkt.

          De aanleg van dit dubbelrichtingsfietspad moet zo snel mogelijk gerealiseerd worden om de problematiek op het vlak van verkeersveiligheid en verkeersdoorstroming voor zwakke weggebruikers te verbeteren en kadert aldus in de noodzakelijke realisatie van een doelstelling van algemeen nut.

          Een projectnota werd opgesteld overeenkomstig artikel 12 van het Onteigeningsdecreet. Deze projectnota is als bijlage toegevoegd bij onderhavig besluit en maakt hier integraal deel van uit.

          Het onteigeningsdoel kan enkel worden bereikt middels onteigening. Er bestaat geen alternatief voor het gebruik van de onteigeningsdwang. Zonder de verwerving van het desbetreffende perceel in volle eigendom kan de projectdoelstelling van algemeen nut niet gerealiseerd worden.

          Het aanleggen, beheren en onderhouden van de weginfrastructuur behoort tot de basistaken van de overheid en vereist een coherent en doelmatig beheer en beleid. Van de openbare weginfrastructuur dient onder alle omstandigheden een veilig en doelmatig gebruik te kunnen worden gemaakt.

          Dit definitief onteigeningsbesluit bevat overeenkomstig artikel 28 van het Onteigeningsdecreet de volgende elementen:

          1. De omschrijving van de te onteigenen onroerende goederen of de te onteigenende zakelijke rechten;
          2. De vermelding van de onteigenende instantie;
          3. De rechtsgrond voor de onteigening;
          4. De omschrijving van het onteigeningsdoel van algemeen nut;
          5. De omschrijving en de motivering van de onteigeningsnoodzaak.
          1. De omschrijving van de te onteigenen onroerende goederen of de te onteigenende zakelijke rechten

          Het te onteigenen perceel is gelegen op het grondgebied van de gemeente Gooik, eerste afdeling, sectie D, deel van nummer 478b, met een gemeten oppervlakte van 6a 13ca,  zoals afgebeeld op het onteigeningsplan opgemaakt door de heer Urbain Jamaels, landmeter-expert, op 27 februari 2021. 

          1. De vermelding van de onteigenende instantie

           De gemeente Gooik is overeenkomstig artikel 6, 1° van het Onteigeningsdecreet bevoegd om tot onteigening over te gaan. 

          1. De rechtsgrond voor de onteigening 

          Overeenkomstig artikel 7, §3 van het Onteigeningsdecreet kunnen de gemeenten tot onteigening overgaan in de gevallen waarin ze oordelen dat de onteigening noodzakelijk is voor de uitwerking van de infrastructuur of het beleid inzake de gemeentelijke aangelegenheden.

          De thans voorgenomen onteigening is noodzakelijk voor de uitvoering van het besluit van de gemeenteraad van 27 oktober 2015 houdende de definitieve goedkeuring van het rooilijn- en onteigeningsplan Processiestraat, Wolvenstraat (deel) en Zwartschaapstraat (deel). 

          1. Onteigeningsdoel van algemeen nut 

          De verwerving van een strook van het perceel gelegen te Gooik, Processiestraat, eerste afdeling, sectie D, deel van nummer 478b, is vereist voor de realisatie van een dubbelrichtingsfietspad.

          De aanleg van een fietspad, dat de verkeersveiligheid van zwakke weggebruikers garandeert, heeft een onteigeningsdoel van algemeen nut. 

          1. De omschrijving en de motivering van de onteigeningsnoodzaak

          Momenteel brengt de onderbreking van het fietspad ter hoogte van het perceel eerste afdeling, sectie D, nummer 478b, een zeer onveilige verkeerssituatie met zich mee. Fietsers moeten het fietspad verlaten om hun reisweg verder te vervolgen via de openbare weg. Vermits het bestaande fietspad een dubbelrichtingsfietspad betreft, dienen fietsers oversteekbewegingen te maken, hetgeen extra gevaren met zich meebrengt.

          Tijdelijk wordt deze situatie opgevangen door de inrichting van een fietsstraat, doch de uitbreiding van het fietspad is noodzakelijk om het comfort van de zwakke weggebruikers te garanderen. 

          Juridische gronden

          Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder de artikelen 40 en 41.

          Het Onteigeningsdecreet van 24 februari 2017 (hierna het Onteigeningsdecreet genoemd).

          Het Besluit van de Vlaamse Regering van 27 oktober 2017 tot uitvoering van het Vlaams Onteigeningsdecreet van 24 februari 2017.

          Financieel advies en visum

          De kosten hieraan verbonden zijn voorzien op jaarbudgetrekening GBB/0200-00/2200000.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1.- De gemeenteraad verleent goedkeuring aan onderhavig definitief onteigeningsbesluit houdende de verwerving ten algemene nutte van het perceel, gelegen te Gooik, kadastraal gekend, eerste afdeling, sectie D, deel van nummer 478b, met een gemeten oppervlakte van 6 a 13 ca, zoals afgebeeld op het onteigeningsplan opgemaakt door de heer Urbain Jamaels, landmeter-expert, op 27 februari 2021, door de gemeente Gooik, met het oog op de aanleg/uitbreiding van een dubbelrichtingsfietspad. Het definitief onteigeningsbesluit wordt definitief goedgekeurd en definitief vastgesteld.

          Artikel 2.- De projectnota, het onteigeningsplan en het verslag van het openbaar onderzoek die als bijlagen bij huidig besluit zijn gevoegd en er integraal deel van uitmaken, worden definitief goedgekeurd en definitief vastgesteld.

          Artikel 3.- Het definitief onteigeningsbesluit zal samen met haar bijlagen binnen de 15 werkdagen per beveiligde zending worden overgemaakt aan de te onteigenen partij en de houders van een pachtrecht, alsook zullen ze op de website van de gemeente Gooik worden bekend gemaakt, dit laatste met uitzondering van de gegevens die vallen onder de regelgeving over de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

          Artikel 4.- Een uittreksel van het definitief onteigeningsbesluit zal worden bekendgemaakt in het Belgisch Staatsblad.

          Artikel 5.- Een gerechtelijke fase wordt aangevat.

        • Kervijnsite: verplaatsing tracé erfdienstbaarheid van doorgang via losweg - aanspassing

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          De gemeente Gooik heeft ingevolge akte verleden op 20 maart 2018 voor notaris Frederik Hantson de percelen gelegen te Gooik, vierde afdeling, sectie B, nummers 21C en 21F in erfpacht van de Kerkraad Sint Ursmarus.

          Het nieuwbouw schoolgebouwcomplex site Kervijn zal o.a. op deze percelen gerealiseerd worden.

          Voormelde percelen zijn bezwaard met een erfdienstbaarheid van doorgang via losweg ten voordele van het nabijgelegen erf kadastraal gekend onder nummer 9/2H, op heden eigendom van mevrouw Josepha Reygaert en haar kinderen Patrick Paternoster, Pascal Paternoster en Ann Paternoster.

          In het kader van de bouwplannen moet het tracé van deze erfdienstbaarheid verplaatst worden. Het is aangewezen om deze te doen samenvallen met de brandweg.

          De verplaatsing van het tracé werd reeds unaniem goedgekeurd door de Kerkraad Sint Ursmarus in zitting van 11 december 2020. Ook de gemeenteraad heeft zich zitting van 30 maart 2021 akkoord verklaard met de verplaatsing van het tracé van de erfdienstbaarheid en het ontwerp van akte goedgekeurd.

          De akte zou worden ondertekend op 20 mei 2021 maar dit moest worden uitgesteld omdat bleek dat de consoorten Paternoster het perceel dat het heersend erf uitmaakt, zeer recent in erfpacht hebben gegeven aan de VZW SK Oetingen, zodat nu ook de VZW de akte met oog op verplaatsing van het tracé van de erfdienstbaarheid mee moet ondertekenen

          De VZW SK Oetingen vraagt om in de akte nog een persoonlijk recht ten voordele van de VZW en haar rechtsopvolgers op te nemen in die zin dat zij, zo lang de aansluitende percelen (met perceelnummers 0084VP0000, 0009AP0000, 0009/02CP0000, 0007AP0000, 0023AP0000 en 0023BP000) als voetbalsite gebruikt worden, de erfdienstbaarheid indien nodig als brandweg voor de voetbalsite mogen gebruiken.

          Juridische gronden

          Het Burgerlijk Wetboek, artikel 637 en volgende.

          Het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder artikel 41, tweede alinea, 11°.

          Besluit van de gemeenteraad van 30 maart 2021 houdende goedkeuring van het ontwerp van akte opgemaakt door de studie van notaris Hantson met het oog op het verplaatsen van het tracé van de erfdienstbaarheid.

          Advies medewerker/dienst

          De kosten verbonden aan het opmaken en verlijden van de authentieke akte zijn voorzien op jaarbudgetrekening GBB/0600-00/6131999.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1.- De gemeenteraad is akkoord om het tracé van de erfdienstbaarheid van doorgang via losweg waarmee de percelen, kadastraal gekend vierde afdeling, sectie B, nummers 21C en 21F, bezwaard zijn te verplaatsen zoals aangeduid op het bijgevoegde plan opgemaakt door de heer Urbain Jamaels, landmeter-expert, op 7 januari 2021. Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

          Artikel 2.- De gemeenteraad is akkoord met het opnemen in de akte van een persoonlijk recht ten voordele van de VZW SK Oetingen en haar rechtsopvolgers in die zin dat zij, zo lang de aansluitende percelen (met perceelnummers 0023AP0000, 0023BP000, 0084VP0000, 0009AP0000, 0009/02CP0000 en 0007AP0000) als voetbalsite gebruikt worden, de erfdienstbaarheid indien nodig als brandweg voor de voetbalsite mogen gebruiken.

          Artikel 3.- Het bij onderhavig besluit gevoegde aangepast ontwerp van akte opgemaakt door de studie van notaris Frederik Hantson te Gooik en strekkende tot het verplaatsen van het tracé van voormelde erfdienstbaarheid wordt goedgekeurd en maakt eveneens integraal deel uit van huidig besluit. Notaris Frederik Hantson wordt aangesteld voor het verlijden van de akte.

          Artikel 4.- De aktekosten, door notaris Hantson begroot op 1.157,85 euro, zijn ten laste van het gemeentebestuur.

          Artikel 5.- De voorzitter van de gemeenteraad kan overeenkomstig artikel 281 van het decreet over het lokaal bestuur de bevoegdheid tot ondertekening van de notariële akte overdragen aan een lid van de gemeenteraad.

          Artikel 6.- Huidige beslissing vervangt de eerdere beslissing van de gemeenteraad van 30 maart 2021.

          Artikel 7.- Voor zoveel als nodig wordt het college van burgemeester en schepenen gelast met de verdere uitvoering van deze beslissing.

    • Openbare werken

      • Ondergronds brengen laagspanning, openbare verlichting en kabeltelevisie bij aanleg fietspad Wolvenstraat te Strijland

        Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
        Michel Doomst, Burgemeester
        Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
        Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
        Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
        Eric Van Snick, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
        Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
        Aanleiding en doel

        In het kader van de aanleg van het fietspad te Wolvenstraat, Gooik (Strijland) is het wenselijk om de openbare verlichting, de laagspanning en de kabeltelevisie ondergronds te brengen. 

        Er werd een offerte opgevraagd aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius om een voorstel te formuleren tot het ondergronds brengen van de laagspanning, openbare verlichting en kabeltelevisie. Dit resulteerde in volgende offertes:

             1. Elektriciteit (laagspanning): €21.330,16 incl. BTW

             2. Openbare verlichting: € 6.229,08 incl. BTW

             3. Kabeldistributie: € 21.327,74 incl. BTW

        Juridische gronden

        Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 inzonderheid de artikels 431 tem 460.

        Het gemeenteraadsbesluit van 24 april 2018 houdende de intreding tot de verlenging van de P.B.E eindigend op 29 maart 2037.

        Besluit jaarvergadering P.B.E van 15 juni 2018 houdende de hernieuwing van het renovatiefonds  2019-2021.

        Financieel advies en visum

        Gezien de huidige stand van het renovatiefonds ontoereikend is voor de gehele financiering van de werkzaamheden, zullen een deel van deze werkzaamheden gefinancierd worden van JBR 2021/0290-00/2240000.

        Visum financieel directeur: nr. 2021-035 dd. 01/06/2021

        Gedetailleerde financiering van de offertes:

        1. Elektriciteit (laagspanning): €21.330,16 incl. BTW - restwaarde renovatiefonds €2.993,24 = € 18.336,92 incl. BTW (JBR 2021/0290-00/2240000)
        2. Openbare verlichting: € 6.229,08 incl. BTW, deze offerte komt in aanmerking voor verrekening via het toekomstfonds van PBE mits goedkeuring van de Raad van  Bestuur Fluvius, verdere informatie voor het aanmelden van deze opdracht volgt nog via Fluvius.
        3. Kabelindustrie: €21.327,74 incl. BTW (JBR 2021/0290-00/2240000)
        Publieke stemming
        Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
        Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Artikel 1.-De prijsoffertes van de opdrachthoudende vereniging Fluvius met referentie 0020084349 ten bedrage van €21.330,16 incl. BTW ten behoeve van het ondergronds brengen van laagspanningsnet, referentie 0020084351 ten bedrage van € 6.229,08 incl. BTW ten behoeve van de openbare verlichting en referentie 020084350 ten bedrage van € 21.327,74 incl. BTW ten behoeve van het ondergronds brengen van het kabeltelevisienet te Wolvenstraat, Gooik (Strijland) worden goedgekeurd.

        Artikel 2.- De kosten van deze werkzaamheden zullen gedeeltelijk gefinancierd worden via JBR 2021/0290-00/2240000.

         Gedetailleerde financiering van de offertes: 

        1.      Elektriciteit (laagspanning): €21.330,16 incl. BTW - restwaarde renovatiefonds €2.993,24 = € 18.336,92 incl. BTW (JBR 2021/0290-00/2240000)
        2.      Openbare verlichting: € 6.229,08 incl. BTW, deze offerte komt in aanmerking voor verrekening via het toekomstfonds van PBE mits goedkeuring van de Raad van  Bestuur Fluvius, verdere informatie voor het aanmelden van deze opdracht volgt nog via Fluvius.
        3.      Kabelindustrie: €21.327,74 incl. BTW (JBR 2021/0290-00/2240000)

        Artikel 3.- Een afschrift van onderhavig besluit zal overgemaakt worden aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius.

      • Project opvolging

        • Onderhoudswerken aan gemeentewegen 2021 - perceel 1: Asfaltering Strijlandstraat - kostprijsberekening

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Naar aanleiding van de samenwerkingsovereenkomst tussen de gemeente Gooik en HAVILAND intercommunale IgSv met betrekking tot een dienstverlening "Aankoopcentrale en aanvullende diensten voor onderhoudswerken aan gemeentewegen in de dienstjaren 2021-2024" en bijhorende afroep werd de Strijlandstraat digitaal opgemeten (opmetingsplan als bijlage toegevoegd). Op basis van de aanbestedingsprijzen en de hoeveelheden uit de digitale opmeting werd een kostprijsberekening gemaakt (in bijlage).

          De raming voor het aanleggen van de asfaltverharding in de Strijlandstraat bedraagt € 243.789,30 excl. BTW of € 294.985,05 incl. BTW.

          De aannemer waar deze onderhoudswerken - perceel 1 aan gegund werden is de firma VAN ROBAYS NV, Rijksweg 131 te 9870 Zulte.

          Juridische gronden

          Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.

          Het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

          Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

          De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

          Het decreet van 26 maart 2004 betreffende de openbaarheid van bestuur.

          Het decreet van 6 juli 2011 houdende de intergemeentelijke samenwerking.

          De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

          De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 2, 6° en 7°a (de aanbestedende overheid verricht gecentraliseerde aankoopactiviteiten voor de verwerving van leveringen of diensten die bestemd zijn voor aanbesteders), artikel 43 en artikel 47.

          Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

          Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

          Het besluit van de gemeenteraad van 29 september 2020 houdende de vaststelling van het begrip dagelijks bestuur.

          Het Gemeenteraadsbesluit van 26 januari 2021 betreffende het afsluiten van een samenwerkingsovereenkomst tussen de gemeente Gooik en HAVILAND Intercommunale IgSv met betrekking tot een dienstverlening "Aankoopcentrale en aanvullende diensten voor onderhoudswerken aan gemeentewegen in de dienstjaren 2021-2024".

          Het besluit van het College van Burgemeester en Schepenen van 11 maart 2021 betreffende het addendum aan de samenwerkingsovereenkomst dienstverlening "Aankoopcentrale en aanvullende diensten voor onderhoudswerken aan gemeentewegen in de dienstjaren 2021-2024".

          Adviezen
          • Advies

            VOORWAARDELIJK VISUM: het visum wordt gegeven onder voorwaarde dat de nodige kredieten worden bij voorzien in een eerstvolgende MJPA.

            Advies ADV/2021/013 van Lieven De Rick van 23 juni 2021: Gunstig

          Adviezen
          Financieel advies en visum

          De financiering van deze opdracht is voorzien onder JBR 2021/GBB/0200-00/2240000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN.

          Het nodige krediet dient bij de eerstkomende meerjarenplan aanpassing bijkomend voorzien te worden.

          Visum werd gevraagd aan de financieel directeur voor bovenvermelde financiering.

          Tussenkomsten

          Raadslid Philippe De Cock meldt namens de N-VA-fractie dat zij tegen stemmen omdat ze het een gemiste kans vinden om een fietspad aan te leggen.

          Schepen Simon De Boeck repliceert dat er niet overal voldoende breedte op dit tracé is om een fietspad aan te leggen volgens het vademecum en er daarom gekozen wordt voor gedeeltelijke zone 30 samen met alternatieven via trage wegen. Dit kadert in het fietsbeleidsplan.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Patrick Week, Ellen Vereman
          Tegenstanders: Philippe De Cock, Jason Broodcoorens
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 2 stemmen tegen
          Besluit

          Artikel 1.-Binnen de samenwerkingsovereenkomst tussen de gemeente Gooik en HAVILAND Intercommunale IgSv met betrekking tot een dienstverlening "Aankoopcentrale en aanvullende diensten voor onderhoudswerken aan gemeentewegen in de dienstjaren 2021-2024", wordt goedkeuring verleend aan de gedetailleerde kostprijsberekening en de digitale opmeting opgesteld door HAVILAND Intercommunale IgSv.

          Artikel 2.- De gedetailleerde kostprijsberekening (referentie "perceel 1- gemeente Gooik - Strijlandstraat 07-06-2021.pdf") en de digitale opmeting ("Gooik OW 2021 - Grondplan ontwerpen toestand Strijlandstraat.pdf") maken integraal deel uit van deze beslissing.

          Artikel 3.-De financiering van deze opdracht is voorzien onder JBR 2021/GBB/0200-00/2240000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN. De kredieten worden bijkomend voorzien bij de eerstkomend meerjarenplan aanpassing.

          Artikel 4.-Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met het geven van de opdracht aan HAVILAND Intercommunale IgSv om de uitvoering van de werken te laten aanvatten, door de gegunde firma VAN ROBAYS NV, Rijksweg 131 te 9870 Zulte.

        • Herinrichting, renovatie en uitbreiding van het gemeentehuis te Gooik: gunningsleidraad.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          De gemeenteraad keurde op 24/11/2020 de marktconsultatie, het consultatiereglement met nr. 2020-035 en de raming voor de opdracht "Marktconsultatie financiering en projectbegeleiding voor de herinrichting, renovatie en uitbreiding van het gemeentehuis te Gooik" goed.

          Het college van burgemeester en schepenen keurde op 28/01/2021 de gunning van de opdracht "Marktconsultatie, financiering en projectbegeleiding voor de herinrichting, renovatie en uitbreiding van het gemeentehuis te Gooik" aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Belfius Bank NV goed.

          De gemeenteraad keurde op  27/04/2021 de selectieleidraad opgesteld met referentie S1234 door de projectbegeleider, BELFIUS BANK NV - Specialised Finance/Public Real Estate - Projectmanagement & Support - RT 29/02, Karel Rogierplein 11 te 1210 Brussel in hoofde van de heer Johan Beernaert en de heer Edward Vleminckx  en gunningswijze voor het aanstellen van een architect goed.

          In het kader van de opdracht "Herinrichting, renovatie en uitbreiding van het gemeentehuis te Gooik" werd een gunningsleidraad opgesteld met referentie S1234 door de projectbegeleider, BELFIUS BANK NV - Specialised Finance/Public Real Estate - Projectmanagement & Support - RT 29/02, Karel Rogierplein 11 te 1210 Brussel in hoofde van de heer Johan Beernaert en de heer Edward Vleminckx voor het aanstellen van een architect.

          De raming van de erelonen van deze opdracht bedraagt € 240.000,00 excl. BTW. Deze werd opgemaakt door de projectbegeleider, BELFIUS BANK NV - Specialised Finance/Public Real Estate - Projectmanagement & Support - RT 29/02, Karel Rogierplein 11 te 1210 Brussel.

          Juridische gronden

          De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;

          Het Bestuursdecreet van 7 december 2018;

          Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;

          De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;

          De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 38, §1, 1°b (opdracht gegund bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling);

          Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;

          Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;

          Het besluit van de gemeenteraad van 24 november 2020 betreffende de goedkeuring van de marktconsultatie, het consultatiereglement met nr. 2020-035 en de raming voor de opdracht "Marktconsultatie financiering en projectbegeleiding voor de herinrichting, renovatie en uitbreiding van het gemeentehuis te Gooik."

          Financieel advies en visum

          De uitgave voor de erelonen van deze opdracht is voorzien onder 1.4.1/0190-00/2210000/IP-5 .

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Patrick Week, Ellen Vereman
          Onthouders: Philippe De Cock, Jason Broodcoorens
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 2 onthoudingen
          Besluit

          Artikel 1.- Goedkeuring wordt verleend aan de gunningsleidraad met referentie S1234 voor de opdracht "Herinrichting, renovatie en uitbreiding van het gemeentehuis te Gooik" opgesteld door de projectbegeleider BELFIUS BANK NV - Specialised Finance/Public Real Estate - Projectmanagement & Support - RT 29/02, Karel Rogierplein 11 te 1210 Brussel. De raming van de erelonen van deze opdracht bedraagt € 240.000,00 excl. btw.  Het geraamd bedrag (all-in) voor de totaliteit van de opdracht is € 3.100.000,00 excl. btw.  Het maximum te financieren bedrag voor de totaliteit van de opdracht is € 1.750.000,00 excl. btw.

          Artikel 3.- Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van een mededingingsprocedure met onderhandeling.

          Artikel 3.- De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.

          Artikel 4.- De uitgave voor deze opdracht is voorzien onder JBR 1.4.1/0190-00/2210000/IP-5.

    • Onderwijs

      • Kleuter en lager

        • Schoolreglement voor de gemeentelijke basisscholen van Strijland, Oetingen en Leerbeek: aanpassing.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Het schoolreglement van de volgende scholen van de scholengemeenschap Zuidwest-Pajottenland voor het schooljaar: 2021-2022

          • de Gemeentelijke Sportbasisschool De Oester Strijland gelegen te: Strijlandstraat 40, 1755 Gooik
          • de Gemeentelijke lagere school De Oester Oetingen gelegen te: Kerkplein 1, 1755 Oetingen
          • de Gemeentelijke kleuterschool Het Nestje gelegen te: Winnepenninckxstraat 1, 1755 Leerbeek

          dient te worden gewijzigd als volgt:

          • Hoofdstuk 1 - Algemene bepalingen - uitzonderingen
          • Hoofdstuk 4 - Kostenbeheersing - Artikel 1, §3 en Artikel 4
          • Hoofdstuk 9 - Leerlingenbegeleiding - Artikel 19
          • Hoofdstuk 14 - ICT-materiaal ter beschikking gesteld door de school, gebruik van smartphone, eigen tablet/laptop, trackers of andere gelijkaardige toestellen, internet en sociale media. - Artikel 33
          • Hoofdstuk 16 - Keuze van de levensbeschouwelijke vakken - Artikel 36
          Juridische gronden

          Het Decreet Lokaal Bestuur van 15 juli 2005, artikelen 40 en 41.
          Het decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997, artikelen 28 en 37.

          Verwijzingen

          Bijlage 1: Schoolreglement van 2021 - 2022 wijzigingen

          Bijlage 2: Schoolreglement van 2021 - 2022 met de wijzigingen

          Advies medewerker/dienst

          Het gunstig advies van de schoolraad op datum van .

          Motivering medewerker/dienst

          Aanpassingen in het schoolreglement:

          Hoofdstuk 1: Algemene bepalingen

          • uitzonderingen

          Hoofdstuk 4: Kostenbeheersing

          • Artikel 1, §3: Minder scherpe maximumfactuur voor meerdaagse extra-murosactiviteiten 
          • Artikel 4: Schooltoeslag

          Hoofdstuk 9: Leerlingenbegeleiding

          • Artikel 19: Het multidisciplinair dossier

          Hoofdstuk 14: ICT-materiaal ter beschikking gesteld door de school, gebruik van smartphone, eigen tablet/laptop, trackers of andere gelijkaardige toestellen, internet en sociale media.

          • Artikel 33: ICT-materiaal ter beschikking gesteld door de school

          Hoofdstuk 16: Keuze van de levensbeschouwelijke vakken

          • Artikel 36
          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Patrick Week, Ellen Vereman
          Onthouders: Philippe De Cock, Jason Broodcoorens
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 2 onthoudingen
          Besluit

          Artikel 1.- Het bestaande huidige schoolreglement van de volgende scholen van de scholengemeenschap Zuidwest-Pajottenland te wijzigen en het hierbij gevoegde schoolreglement goed te keuren:

          • de Gemeentelijke Sportbasisschool De Oester Strijland gelegen te: Strijlandstraat 40, 1755 Gooik
          • de Gemeentelijke lagere school De Oester Oetingen gelegen te: Kerkplein 1, 1755 Oetingen
          • de Gemeentelijke kleuterschool Het Nestje gelegen te: Winnepenninckxstraat 1, 1755 Leerbeek
        • Afsprakennota kleuterschool Het Nestje: aanpassing.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Volgende wijzigingen dienen te worden aangebracht aan de afsprakennota van de gemeentelijke kleuterschool Het Nestje:

          Deel 2:

          • Algemene inlichtingen. 1.4 schoolteam, 1.7 oudercomité,1.8 pedagogische begeleiding                                 

           


          Deel 3:

          • Hoofdstuk 3   3.2 Voor- en naschoolse opvang ( contactpersoon)
          • hoofdstuk 5 zorg op school/leerlingenbegeleiding
          Juridische gronden

          Het decreet Lokaal Bestuur inzonderheid artikels 40 en 41.

          Het decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997,artikelen 28 en 37.

           

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Patrick Week, Ellen Vereman
          Onthouders: Philippe De Cock, Jason Broodcoorens
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 2 onthoudingen
          Besluit

          Artikel 1.- Tot goedkeuring van volgende aanpassingen in de afsprakennota van de gemeentelijke kleuterschool Het Nestje in:

           Deel 2:

          • Algemene inlichtingen. 1.4 schoolteam, 1.7 oudercomité,1.8 pedagogische begeleiding                                 

           Deel 3:

          • Hoofdstuk 3   3.2 Voor- en naschoolse opvang ( contactpersoon)
          • hoofdstuk 5 zorg op school/leerlingenbegeleiding
        • Afsprakennota: Gemeentelijke lagere school De Oester Oetingen: aanpassing.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Volgende wijzigingen dienen te worden aangebracht aan de afsprakennota van de gemeentelijke lagere school De Oester Oetingen:

          Deel 1:

          • Hoofdstuk 1
                 1.5. Schoolraad
           
                 1.7. Oudercomité
           
                 1.9. Pedagogische Begeleiding

          Deel 2:

          • Hoofdstuk 2

                2.2. Het centrum voor leerlingenbegeleiding
                2.2.1 Contactgegevens

                2.3 ondersteuningsnetwerk 

          Deel 3:

          • Hoofdstuk 3

                3.2. Voor en naschoolse opvang.

                3.4. Schoolverzekering

                3.5.2 Scherpe maximumfactuur

          Juridische gronden

          Het decreet Lokaal Bestuur inzonderheid artikels 40 en 41.

          Het decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997,artikelen 28 en 37.

           

          Verwijzingen

          Bijlage 1: Afsprakennota 2021-2022 met wijzigingen - Oetingen

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Patrick Week, Ellen Vereman
          Onthouders: Philippe De Cock, Jason Broodcoorens
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 2 onthoudingen
          Besluit

          Artikel 1.- Tot goedkeuring van volgende aanpassingen in de afsprakennota van de gemeentelijke lagere school De Oester Oetingen in:

          Deel 1:

          • Hoofdstuk 1
                 1.5. Schoolraad
           
                 1.7. Oudercomité
           
                 1.9. Pedagogische Begeleiding

          Deel 2:

          • Hoofdstuk 2

                2.2. Het centrum voor leerlingenbegeleiding
                2.2.1 Contactgegevens

                2.3 ondersteuningsnetwerk 

          Deel 3:

          • Hoofdstuk 3

                3.2. Voor en naschoolse opvang.

                3.4. Schoolverzekering

                3.5.2 Scherpe maximumfactuur

        • Afsprakennota Sportbasisschool De Oester Strijland: aanpassing.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Volgende wijzigingen dienen te worden aangebracht aan de afsprakennota van de gemeentelijke sportbasisschool De Oester Strijland:

          Deel 1:

          • Hoofdstuk 1
                 1.3. Schoolraad

                 1.4. Oudercomité
           
                 1.5. Pedagogische begeleiding

          Deel 2:

          • Hoofdstuk 2

                2.1. Inschrijving van de leerling

                2.2. Ondersteuningsnetwerk

           Deel 3:

          • Hoofdstuk 3

                3.5.3 Minder scherpe maximumfactuur

          Juridische gronden

          Het decreet Lokaal Bestuur inzonderheid artikels 40 en 41.

          Het decreet Basisonderwijs van 25 februari 1997,artikelen 28 en 37.

           

          Verwijzingen

          Bijlage 1: Afsprakennota NIEUW - Strijland.pdf

          Bijlage 2: wijzigingen afsprakennota 2021 2022 - Strijland.pdf

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Patrick Week, Ellen Vereman
          Onthouders: Philippe De Cock, Jason Broodcoorens
          Resultaat: Met 15 stemmen voor, 2 onthoudingen
          Besluit

          Artikel 1.- Tot goedkeuring van volgende aanpassingen in de afsprakennota van de gemeentelijke Sportbasisschool De Oester Strijland in:

          Deel 1:

          • Hoofdstuk 1
                 1.3. Schoolraad

                 1.4. Oudercomité
           
                 1.5. Pedagogische begeleiding

          Deel 2:

          • Hoofdstuk 2

                2.1. Inschrijving van de leerling

                2.2. Ondersteuningsnetwerk        

          Deel 3:

          • Hoofdstuk 3

                3.5.3 Minder scherpe maximumfactuur

    • Vrije tijd

      • Jeugd

        • Statuten projectvereniging Jeugdregio Pajottenland - aanpassing.

          Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
          Michel Doomst, Burgemeester
          Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
          Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
          Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
          Eric Van Snick, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
          Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
          Aanleiding en doel

          Na overleg met de aangestelde boekhouder blijkt dat werken met “maatschappelijk kapitaal” (zoals momenteel statutair bepaald) niet opportuun is voor de projectvereniging, aangezien we hierdoor vast zouden zitten aan een aantal “bepalingen”. 

          Zo wordt er in de statuten gesproken van maatschappelijk kapitaal, gevormd door de aandelen van de gemeenten. Dit betekent dat de gemeenten in het 1e jaar aandelen zouden volstorten. Op moment van de ontbinding van de projectvereniging dienen volgens de statuten de aandelen terugbetaald te worden aan de gemeenten. Op dat moment dien je met andere woorden 17.100 euro ter beschikking te hebben.

          Het is echter de bedoeling dat de middelen die gestort worden (vanuit de gemeente en provincie) volledig aangewend worden voor activiteiten. Er zullen op moment van de ontbinding normaal gezien geen middelen (17.100 euro) meer ter beschikking zijn.

          Het is dus beter om de term “maatschappelijk kapitaal” uit de statuten te halen, maar te spreken van een (jaarlijkse) werkingsbijdrage. Aangepaste statuten alsook de voorgaande in bijlage.

          Juridische gronden

          Decreet Lokaal Bestuur van 22.12.2017;

          Decreet van 22.12.2017 betreffende de subsidiëring van bovenlokaal jeugdwerk, jeugdhuizen, jeugdwerk voor bijzondere doelgroepen, en het bijhorend uitvoeringsbesluit;

          Advies medewerker/dienst

          De aangestelde boekhouder van de projectvereniging heeft dit aanbevolen.

          Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om akkoord te gaan met de aangepaste statuten voor Projectvereniging Jeugdregio Pajottenland.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
          Voorstanders: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Artikel 1.- De gemeenteraad gaat akkoord met de aangepaste statuten voor de projectvereniging Jeugdregio Pajottenland.

          Artikel 2.- Dit besluit wordt meegedeeld aan de dienst Vrije Tijd.

           

    • Varia

      • Coronamaatregelen en vaccinatiestrategie - stand van zaken

        Aanwezig: Lieven Krikilion, Voorzitter
        Michel Doomst, Burgemeester
        Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Schepenen
        Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Raadsleden
        Joris Samyn, Adjunct-algemeen directeur
        Eric Van Snick, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Gunther De Wilde, Schepenen
        Steve Dehandschutter, Kristoff Hemelinckx, Ellen Mathieu, Raadsleden
        Aanleiding en doel

        Burgemeester Michel Doomst geeft toelichting bij de coronamaatregelen en de vaccinatiestrategie.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Lieven Krikilion, Michel Doomst, Simon De Boeck, Christa Dermez, Jan Depester, Herman Anthoons, Christine Vankersschaever, Linda De Schutter, Jonas De Maeseneer, Samuel Billens, Laura Timmermans, Pascal De Leener, Pascale Souffriau, Philippe De Cock, Jason Broodcoorens, Patrick Week, Ellen Vereman, Joris Samyn, Eric Van Snick
        Resultaat: Met 17 niet gestemd

De zitting wordt gesloten om 22:08 uur.

De voorzitter sluit de zitting op 29/06/2021 om 22:08.

Namens Gemeenteraad,

Eric Van Snick
Algemeen directeur

Lieven Krikilion
Voorzitter