De voorzitter opent de zitting op 27/02/2024 om 22:06.
De algemeen directeur legt de notulen voor van de vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn van 30 januari 2024.
Artikel 32 van het Decreet Lokaal Bestuur
Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd de notulen, zoals voorgelegd door de algemeen directeur, goed te keuren.
Enig artikel.- De notulen van de vergadering van 30 januari 2024 worden goedgekeurd.
In de rechtspositieregelingen voor het personeel van de diverse lokale overheden komen de volgende elementen aan bod:
De rechtspositieregeling voor het personeel gemeente en OCMW Gooik dient te worden gewijzigd n.a.v. het uitvoeringsbesluit "Ontslagdecreet".
Het model tot aanpassing van de rechtspositieregeling van het gemeentebestuur, opgesteld door Jurplus met referentiegoog-rpr-20240212-o (rechtspositieregeling), wordt als bijlage bij dit besluit gevoegd.
ACV en ACOD gaan niet akkoord met het ontslagdecreet en leggen dit voor aan het grondwettelijk hof, bijgevolg gaan ze niet akkoord met de wijzigingen rond het ontslagdecreet.
Artikel 1. De aanpassing van de rechtspositieregeling zoals beschreven in het voorstel opgesteld door Jurplus met referentie goog-rpr-20240212-o) en gevoegd als bijlage bij dit besluit wordt goedgekeurd.
Artikel 2. De personeelsleden worden via de nieuwsbrief op de hoogte gebracht van de aanpassing van de rechtspositieregeling. De actuele versie van de rechtspositieregeling wordt elektronisch ter beschikking gesteld van het personeel via het intranet (GoNet).
Artikel 3. Deze beslissing en het reglement conform het decreet Lokaal Bestuur te publiceren op de website van de gemeente.
Het arbeidsreglement is van toepassing op alle personeelsleden van lokaal bestuur Gooik.
Het regelt de arbeidsvoorwaarden van de personeelsleden en dit ongeacht leeftijd, geslacht, nationaliteit, statutaire of contractuele tewerkstelling en ongeacht de duur of de aard van de arbeidsovereenkomst.
Het advies van het managementteam dd. 17 januari 2024.
De aanpassing van het arbeidsreglement werd aan het syndicaal comité van 12 februari 2024 voorgelegd.
Het arbeidsreglement dient te worden aangepast om volgende redenen:
BIJLAGE 4: Inspectiediensten en andere contactadressen: toevoeging namen interne vertrouwenspersonen ingevolge de wet houdende diverse arbeidsbepalingen van 5 november 2023.
Artikel 1. De aanpassing van het arbeidsreglement Lokaal Bestuur Gooik zoals beschreven in het voorstel opgesteld door Jurplus met referentie goog-ar-te-rgl-20240213-o.pdf. gevoegd als bijlage bij dit besluit wordt goedgekeurd.
Artikel 2. De personeelsleden worden via de nieuwsbrief op de hoogte gebracht van de aanpassing van het arbeidsreglement. De actuele versie het arbeidsreglement wordt elektronisch ter beschikking gesteld van het personeel via GoNet.
Artikel 3. Deze beslissing conform het decreet Lokaal Bestuur te publiceren op de website van de gemeente.
Het bestuur wenst een beperkte aanpassing door te voeren in het organogram, nl. in de afdeling onderwijs. De administratief assistent (D1-D3), een contractuele functie van 0,24 VTE, staat uitdovend en zal verdwijnen na de pensionering van de huidige functiehouder.
Het bestuur wenst de functie van administratief medewerker (C1-C3) nu uit te breiden van 0,78 VTE naar 1,08 VTE. Dit wegens de hoge nood aan sterke administratieve en logistieke ondersteuning voor het secretariaat in de hoofdafdeling Gooik. Gezien de nakende pensionering van de administratief assistent en het feit dat deze functie uitdovend gezet werd, wordt voorgesteld om de administratieve functie op C-niveau uit te breiden met 0,30 VTE. Op die manier is een bijkomende aanstelling mogelijk van een contract van 19 uur per week.
Het model tot aanpassing van het organogram, opgesteld door Jurplus met referentie goog-pbp-rpt-20240125-o (minidossier aanpassing onderwijs).
Positief advies van de vakbondorganisaties ACV en ACOD dd. 12 februari 2024.
Het advies van het managementteam van 24 februari 2024.
Artikel 1.- De aanpassing van het organogram zoals voorgesteld in het voorstel opgesteld door Jurplus met referentie goog-pbp-rpt-20240125-o (minidossier aanpassing onderwijs) en gevoegd als bijlage bij dit besluit wordt goedgekeurd.
Artikel 2.- De personeelsleden worden via de nieuwsbrief op de hoogte gebracht van de aanpassing van het organogram. De actuele versie van het organogram wordt elektronisch ter beschikking gesteld van het personeel via GO-NET.
De voorzitter sluit de zitting op 27/02/2024 om 22:15.
Namens Raad voor maatschappelijk welzijn,
Eric Van Snick
Algemeen directeur
Lieven Krikilion
Voorzitter